Dynetics a Lockheed dodá 100-kilowattovú laserovú zbraň americkej armáde
Tím Dynetics a Lockheed Martin vyhral súťaž na vybudovanie 100-kilowattovej laserovej zbrane pre americkú armádu. Armáda podpísala s tímom Dynetics-Lockheed zmluvu vo výške 130 miliónov dolárov na vybudovanie vysokoenergetického mobilného laserového taktického simulátora HEL TVD ( High Energy Laser Tactical Vehicle Demonstrator ).
V rámci programu bude hlavný dodávateľ – Dynetics, umiestňovať laserový systém do rodiny stredne taktických vozidiel.
Program HEL TVD je demonštračný program pre vedu a techniku, ktorý bude pracovať na začlenení lasera do IFPC Inc. 2 – platformy nepriamej palebnej spôsobilosti , ktorá sa zameriava na obranu pred raketami, delostrelectvom a mínometmi, ako aj proti raketám a dronom.
Laserové zbrane pre platformy, ako je IFPC Inc. 2, sú horlivo sledované, pretože pravidelné raketové obranné systémy sa rýchlo vyčerpajú a sú drahé. Laserová zbraň bude mať omnoho väčší počet záberov v závislosti od dostupnosti energie a bude oveľa menej nákladná na streľbu pri ohrození ako raketa. Vysoko energetické laserové zbrane boli systémom, ktorý Spojené štáty chceli pridať do svojho obranného portfólia už od vynálezu lasera.
Spoločnosť Lockheed Martin dodá laserový subsystém a ďalšie kľúčové prvky a bude slúžiť ako vedúci systémový integrátor. Subsystém optických lúčov kombinovaný s optickým lúčom, ktorý Lockheed vyvíja pre tento program, využíva skúsenosti spoločnosti získané z programu Robustná elektrická laserová iniciatíva Armády, ako aj laserové programy Athena a Aladin, medzi inými snahami v rámci letectva a námorníctva.
Rolls-Royce dodá svoj novo predstavený integrovaný systém riadenia energie a tepla, ktorý je navrhnutý optimálne na napájanie laserovej zbrane triedy 100 kilowatt.
Systém využíva dobre známy vrtuľníkový motor M250 – ktorý sa používal v vrtuľníku Kiowa Warrior OH-58D a nachádza sa aj v vrtuľníkoch Little Bird a AH-6i – čo umožňuje systému generovať približne 300 kW elektrickej energie. a 200 kilowattov kapacity tepelného manažmentu. Systém je však tiež považovaný za hybridný, pretože kombinuje batériu s motorom.