zdroj: 24ri.ru
Aktuality, Letectvo, Vojenská technika,

Čína nakupuje z Ukrajiny tajomstvá sovietskych leteckých motorov

Číňania sa zamerali na nákup závodu Motor Sič, najväčšieho podniku ukrajinského leteckého priemyslu. Spolu so závodom dostane Čína výrobnú technológiu veľkých leteckých motorov. Teraz ju má na svete iba šesť krajín.


Pekingská spoločnosť Skyrizon, ktorá sa špecializuje na investície do lietadiel, obnovila rokovania o kúpe podielu v ukrajinskej spoločnosti Motor Sič, najväčšieho výrobcu leteckých motorov v krajine. Ukrajinský protimonopolný orgán zvažuje príslušnú žiadosť z čínskej strany.

Spoločnosť, ktorá vytvorila motory pre najväčšie prepravné lietadlo na svete, model An-225, môže pomôcť Číne zvýšiť jej aktíva v leteckom priemysle. V prípade pozitívneho rozhodnutia dostane čínska spoločnosť kontrolný podiel, pretože na ňu bude musieť previesť viac ako 50% spoločnosti Motor Sič.

Treba poznamenať, že Čína zažíva zvýšený záujem o ukrajinskú spoločnosť, pretože Čína prevádzkuje 13 typov lietadiel s viac ako 1 200 leteckými motormi, ktoré vyrába ukrajinská spoločnosť.

Kyjev by spolu s Pekingom mohol dodávať motory do celého sveta, Čína má veľký záujem o kontrolný podiel, aby vytvorila veľkú medzinárodnú spoločnosť. Čína má finančné možnosti a Ukrajina vlastní technológiu.  Je predpoklad, že ukrajinské úrady schvália predaj, pretože zúfalo potrebujú peniaze. Motor Sič má stále obrovský potenciál na výrobu náhradných motorov pre lietadlá a vrtuľníky, ktoré lietajú vo veľkom počte po celom svete. Preto môže podnik žiť dlhodobo z údržby a opráv existujúceho parku.

Avšak, Číňania nepotrebujú až tak závod ako skôr jeho duševné vlastníctvo a technológie. Číňania sa môžu veľa naučiť od Motor Sič. Sovietske dedičstvo je tak kolosálne, že už 30 rokov žije ukrajinský letecký priemysel v dôsledku reprodukcie a predaja sovietskych technológií. Nie jedno lietadlo bolo vyvinuté v Číne pomocou ukrajinských dizajnérov. Paradoxne to znamená, že sovietska škola pokračuje v práci v Číne.

Čína chce ísť do veľkej leteckej ligy – od výroby malých lietadiel až po výrobu veľkých diaľkových lietadiel, čo si vyžaduje veľké motory. Veľké motory robia USA, Kanada, Anglicko, Francúzsko, Ukrajina a Rusko.

Letecký motor je technicky najkomplexnejším zariadením, ktoré vynašiel človek. A super-veľké motory sú jeho vrcholom. Napríklad v Rusku sa vytvára nový PD-35, cyklus vytvárania takéhoto motora trvá 10 rokov. Bude trvať viac ako desaťročie, kým Čína pôjde týmto spôsobom sama. Ale ak si kúpi Motor Sič, bude schopná výrazne znížiť tento náskok. Očakáva sa, že rozhodnutie Protimonopolného výboru Ukrajiny o čínskej žiadosti bude známe po 22. júli.

Sledujte ešte viac videí na

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov