Rusko predalo Egyptu 50 stíhačiek MiG-35
Americký portál National Interest informoval o predaji 50 ruských MiG-35 Egyptu. Podľa Američanov ide o najväčší ruský obchod s Egyptom od pádu ZSSR, cena 50 MiG-35 je 2 miliardy USD (40 miliónov USD za jeden stroj). MiG-35 je viacúčelové bojové lietadlo generácia 4++, podľa Američanov je cena pre Egypťanov nesmierne výhodná.
Americký portál National Interest už viac krát písal o ruskkom MiG-35, lietadlo považujú odborníci z National Interest za veľmi efektívnu bojovú stíhačku. Niektorí odborníci označujú MiG-35 za značnä modifikáciu MiG-29, viaceré charakteristiky MiG-35 začleňujú toto lietadlo do kategórie 5.generácie. Podľa Američanov je lietadlo reálnym konkurentom amerických F-22 a F-35. Egypt kúpou ruských MiG-35 značne zvýšil efektivitu svojích vzdušných síl.
MiG-35 (kodifikácia NATO Fulcrum-F) je ruské dvojmotorové viacúčelové stíhacie lietadlo generácie 4++. Je určené nielen na vybojovanie nadvlády vo vzduchu, ale aj na ničenie pozemných a námorných cieľov, ktoré podľa ruských plánov malo nahradiť zastarané MiG-29, väčšinu starších MiG-29 však nakoniec Rusi nahradili ťažkými viacúčelovými Su-30SM. Lietadlá MiG-35 sú určené na export, 6 kusov týchto lietadiel už je súčasťou akrobatickej leteckej skupiny.
Záujem o ruské MiG-35 prejavila svojho času v roku 2007 aj India, ktorá chcela kúpiť 126 lietadiel, tie mali nahradiť indické zastaralé MiG-21 (MiG-21 si úspešne vedú aj dnes, v konflikte s Pakistanom dosiahli cenné bojové úspechy proti modernejším pakistanským F-15 a F-16) MiG-35 sa stretol v konkurencii s americkým Boeing F/A-18E/F Super Hornet, francúzskym Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon a švédskym Saab Gripen. V roku 2011 však Indovia vylúčili na vlastnú škodu Rusov z druhého kola, nakoniec do finále postúpili európsky Eurofighter a francúzsky Rafale (Američania boli ako obyčajne nehorázne predražení), nakoniec zvíťazili Francúzi.
Od roku 2012 demonštrovalo Rusko schopnosti MiGov-35 na rôznych leteckých show, s cieľom nájsť iných perspektívnych záujemcov. Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa spoločnosti MiG Sergeja Korotkova sa v roku 2014 podarilo uzatvoriť zmluvu s Egyptom na nákup 50 lietadiel MiG-35. Ruské ozbrojené sily požadovali 37x MiG-35, podľa neskorších informácii 24x MiG-35.
MiG-35 vychádza koncepčne z MiG-29K/KUB a MiG-29M/M2. Rusom sa podarilo znížiť radarovú odrazovú plochu oproti MiG-29, krídla sú zosilnené a unesú viac výzbroje, MiG-35 je vhodný aj pre náročné klimatické podmienky v tropických oblastiach. Kabína pilota je vybavená troma multifunkčnými LCD displeji a priehľadovým displejom HUD. Aby sa minimalizoval reakčná čas pilota v bojových podmienkach, Rusi využívajú koncept HOTAS, najdôležitejšie ovládacie prvky sú umiestnené na plynovej a riadiacej páke, pilot ovláda lietadlo pomocou elektronického systému fly-by-wire.
Rusi experimentujú v prípade MiG-35 aj s rádiolokátorom s aktívnym vychyľovaním lúča (AESA). Spomínaný radar Žuk-AE dokáže sledovať v režime vzduch-vzducnh 30 cieľov a na 6 cieľov navádzať rakety. V režime vzduch-zem dokáže detekovať všetky stacionárne či pohyblivé pozemné a námorné ciele. Bojové lode vo veľkosti torpédoborca detekuje na vzdialenosť cca 250 km, ciele vo vzduchu detekuje vo vzdialenosti 130 – 160 km. Pre vlastnú ochranu lietadla slúži rušička nepriateľského radaru ELT/568(V)2 od spoločnosti Italian Elettronici.
MiG-35 má tiež nainštalovaný optický výstražný systém SOAR, ktorý dokáže odhaliť raketu, vystrelenú z prenosného kompletu (Stinger alebo Igla) na 10 km, rakety vzduch-vzduch na 30 km a veľké strely z pozemných protilietadlových systémov na 50 km. Laserový varovný systém SOLO pokrýva plochu 360°. Navigáciu zabezpečuje inerciálny navigačný systém BINS-SP2, tento systém dokáže pracovať pri teplotách v rozsahu od -60° C do + 60° C, v nadmorskej výške až 25 km. Jeho životnosť by mala byť 10000 hodín.
Lietadlo poháňajú dva dvojprúdové motory RD-33MK, ktoré v porovnaní so základným modelom RD-33 vyvíjajú o 7% vyšší ťah. Najvyšší ťah motora s použitím prídavného spaľovania je 88,3 kN. Motory umožňujú MiGu-35 vyvinúť najvyššiu rýchlosť 2 560 km/h, motory vytvárajú menej výfukových splodín a majú zníženú infračervenú stopu. V porovnaní s MiG-29 ,má MiG-35 zväčšené palivové nádrže, dolňa palivo za letu a môže pôsobiť ako vzdušný tanker aj pre iné lietadlá. Cena letovej hodiny MiG-35 je v porovnaní s MiG-29 takmer 2,5x nížšia.