Ponorky triedy Virgínia sa odlupujú
V Spojených štátoch vypukol škandál o problémoch ponoriek triedy Virginia, ktoré môžu významne znížiť prežitie ponoriek v boji. Vedúci inžinier Ari Lawrence dohliadal na stavbu ponorky triedy vo Virginii v lodenici Huntington Ingalls vo Virginia Shipyard. Podľa neho výrobca pri nanášaní tajných náterov na ponorky falšoval skúšky a osvedčenia.
Hovoríme o vonkajšom povlaku pohlcujúcom zvuk, ktorý mal tlmiť zvuk odrážaný od kovových trupov ponorky, a sťažiť ich detekciu nepriateľskými ponorkami. Podľa Lawrencea, Huntington Ingalls nikdy nemal príslušné kvalifikácie a certifikáty na používanie TPAC, dvojzložkového lepidla. Výsledkom bolo, že zodpovedajúca práca bola vykonaná zle, čo viedlo k katastrofálnym výsledkom.
V čase vyplávania sa vrchné vrstvy oddeľujú, niektoré kusy visia a vytvárajú príliš veľa hluku. V ponorkách typu Los Angeles sa pozoruje podobná defragmentácia, ale nevedie k takémuto negatívnemu účinku, pretože každá dlaždica sa odlupuje jednotlivo.
Hlavnou výhodou ponorky je jej nehlučnosť. Ak vás nájdu, budete mať obmedzenú schopnosť podporovať ostatné jednotky, brániť sa, alebo rýchlo uniknúť. Pretože Lawrence začal nastoľovať problém, ktorý ho znepokojoval, začal ho Huntington Ingalls prenasledovať. Inžinier bol označený ako bezpečnostné riziko, jeho mobilný telefón bol zabavený na štyri týždne, jeho propagácia bola zablokovaná, v popise sa objavili zlé recenzie a bol presunutý na iné miesto.
Ukazuje sa, že americké námorníctvo o probléme vedelo už v roku 2007. Ponorky však naďalej ostávali v prevádzke. V sobotu je naplánovaný krst 19. ponorky triedy Virginia. Toto nie je jediný problém, ktorý trápi tento druh ponorky. V minulom roku boli objavené chybné zvary vo viac ako tucte zvislých nosných rúrok, ktoré sa mali inštalovať na novšie úpravy ponoriek. V auguste tohto roku výrobná spoločnosť BWX Technologies oznámila, že bude pravdepodobne musieť ukončiť zmluvy na dodávku PU pre ponorky triedy Columbia, ktoré plánuje začať stavať v októbri 2020.