Kamaz v Arktíde úspešne otestoval bezpilotné nákladné vozidlá
Rusko, 25.apríl 2020 ( AM, Sputnik ) – Bezpilotné vozidlá Kamaz úspešne prekonali dva a pol tisíc kilometrov v oblasti Messoyakha v Jamalo-neneckom autonómnom okruhu, uvádza spoločnosť vo svojom vyhlásení.
Testy boli vykonané v rámci spoločného projektu spoločnosťou Gazprom Nefta a Kamaz . Účelom týchto skúšok bolo potvrdenie potenciálnej účinnosti bezpilotných nákladných vozidiel. V dôsledku toho automobily bez vodiča preukázali, že môžu jazdiť po stanovených cestách s vysokou presnosťou, vymieňať si informácie prostredníctvom duplicitných komunikačných systémov, rozpoznávať prekážky a predvídať trajektóriu prevádzky s ohľadom na súčasnú situáciu na cestách. Nákladiaky boli monitorované z riadiaceho centra v oblasti Messoyakha.
Ako poznamenali účastníci projektu, hlavnou výhodou bezpilotných vozidiel je neobmedzený výkon. Stroje s autonómnym riadiacim systémom sa neunavia a nerobia chyby ani na ťažkých cestách, v podmienkach nízkych teplôt, snehu a zlej viditeľnosti. V porovnaní s nákladnými vozidlami s posádkou je bezpilotný Kamaz o 50 percent bezpečnejší a znižuje náklady na dopravu o 10 až 15 percent.
“Napriek tomu, že technológie bez vodiča sú pre Rusko relatívne novým fenoménom, dopyt po bezpilotných vozidlách Kamaz sa prejavil pred niekoľkými rokmi a spoločnosť v tejto oblasti dlhodobo pracuje. Dnes rastie záujem o zavedenie bezpilotnej dopravy medzi priemyselnými podnikmi, postupne sa formuje legislatívny rámec, ktorý nám otvára nové príležitosti, “ uviedol námestník generálneho riaditeľa pre rozvoj Irek Gumerov.
Vyjadril presvedčenie, že táto téma bude mať nový vývoj s riešením právnych otázok, ktoré už dlho brzdia výrobu bezpilotných vozidiel v Rusku.
Elektrické bezkabínové auto
10. februára 2020 bol na internetovej stránke Federálneho inštitútu priemyselného vlastníctva zverejnený patent na nákladné vozidlo bez kabíny. Vozidlo má predné a zadné osvetlenie a nárazníky, na ktorých budú umiestnené registračné značky. Zvonka novinka Kamazu pripomína nákladné auto Vera bez vodiča od Volva, ktorý už jazdí vo Švédsku v prístave Göteborg. Vozidlá jazdia rýchlosťou maximálne 40 km / h, sú integrované do jednej siete a diaľkovo ovládané operátormi.
Kamaz pracuje na vývoji už niekoľko rokov. Napríklad v roku 2019 spoločnosť predstavila bezpilotné nákladné vozidlo Kamaz-5490 NEO, ktoré bude použité na prepravu nákladu vnútri tovární a podnikov skupiny Kamaz.