Japonský Osprey LR
Aktuality, Letectvo,

Prvý stroj Bell Boeing V-22 Osprey dorazil do Japonska

V-22 môže plniť úlohy, ktoré tradičné vrtuľníky a lietadlá s pevnou konštrukciou krídel nezvládajú, je teda celkovo efektívnejší a úspornejší vďaka nižším nákladom na logistiku. Dizajn prispôsobený prevádzke na mori je odolný voči korózii a znižuje dlhodobé náklady. Japonský V-22 má jedinečnú konfiguráciu s komunikačným systémom prispôsobeným práve Japonsku. Vojaci japonskej armády od mája prechádzajú výcvikom od svojich kolegov z námornej pechoty, aby si osvojili skúsenosti s novým letúnom.


Základňa Kisazaru, Japonsko (16. jún 2020) Vláda Spojených štátov amerických odovzdala Japonsku 10. júla na základni Kisazaru prvý letún V-22 Osprey, vyvinutý a vyrobený spoločnosťou Bell Textron Inc., dcérskou spoločnosťou Textron Inc. (NYSE: TXT), a spoločnosťou Boeing (NYSE:BA). Po armáde Spojených štátov sa tak ozbrojené sily Japonska stali ďalším užívateľom konvertoplánu V-22.

Gratulujem Japonsku k tomu, že sa stalo prvým medzinárodným prevádzkovateľom stroja Osprey,“ povedal Kurt Fuller, viceprezident projektu V-22 a riaditeľ programu Bell Boeing. „V-22 predstavuje vďaka svojim prelomovým schopnostiam pre japonskú vládu míľnik. Osprey poskytuje Japonsku významnú výhodu, s jeho pomocou bude môcť viac než kedykoľvek predtým čeliť v ázijsko-pacifickom regióne širokému spektru hrozieb,“ vysvetlil Fuller.

Bell s využitím virtuálnej reality skúma, ako bude vyzerať budúcnosť lietania

 

„Je to vzrušujúci okamih v našom partnerstve s ozbrojenými silami Japonska; teší nás, že sme s nimi mohli spolupracovať na vývoji, výcviku a údržbe ich vlastnej flotily konvertoplánov,“ povedal plk. americkej námornej pechoty Matthew Kelly, programový manažér pre spoluprácu v programe V-22 (PMA-275). „Prevzatie letúnu predstavuje kľúčový krok pri vzniku flotily V-22, a čo je dôležitejšie, ďalšiu spoluprácu medzi oboma štátmi.“

 

Ministerstvo obrany Spojených štátov amerických v súčasnosti prevádzkuje tri verzie stroja V-22. Námornej pechote slúži verzia MV-22, letectvu verzia CV-22 a námorníctvu verzia CMV-22. Konvertoplány sú schopné plniť širokú škálu misií, vrátane transportu vojakov, zásob, vybavenia, bojovej a útočnej podpory, záchrany izolovaných vojakov a bojových pátracích a záchranných akcií.

 

Platforma V-22 je jednou z najžiadanejších na svete, má cez 500 000 letových hodín a prináša výsledky, ktoré dosiahne len rýchly, všestranný stroj so sklápacími rotormi, akým je Osprey.

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov