Začala sa sériová výroba modernizovanej verzie vrtuľníka Mi-35P
V leteckom závode Rosvertol v Rostove na Done bola sputená sériová výroba zmodernizovaných bitevných vrtuľníkov Mi-35P. Prvý prototyp ukončil predpísaný program letových skúšok, ktoré potvrdili deklarované letové a technické charakteristiky a správnosť zvolených konštrukčných zmien. Informáciu uvedeného znenia zverejnila tlačová služba holdingu Ruské vrtuľníky (Вертолёты России – Russian Helicopters).
V priebehu testovania, ktoré prebehlo v Rostove na Done a Štátnom centre pre výrobu vrtuľníkov Mila a Kamova, vyplnil prototyp verzie Mi-35P celý rad skúšobných letov s integrovanou novou výzbrojou a novým palubným vybavením. Všetky deklarované charakteristiky boli úspešne potvrdené, navyše na základe spomínaných testov sa uskutočnil rad konštrukčných zmien, ktoré boli zanesené do aktualizovanej dokumentácie, a ktoré budú použité v sériovej výrobe novej verzie.
„Mi-35P v sebe spája tie najlepšie vlastnosti legendárnej rodiny vrtuľníkov Mi-24, ktoré preukázali svoje výnimočné bojové schopnosti vo vzdušných bojoch po celom svete a výsledky najnovšieho ruského vývoja v oblasti elektronického palubného vybavenia. V predchádzajúcom roku sme predstavili náš stroj celému radu potenciálnych klientov a môžeme s istotou povedať, že vrtuľník zaujal – dnes bola spustená sériová výroba Mi-35P na základe prvej uzavretej zmluvy so zahraničným klientom”, – povedal Andrej Boginskij, generálny riaditeľ holdingu Ruské vrtuľníky.
„Fénix” dostal v rámci modernizácie nový zameriavací komplex OPS-24N-1L pozostávajúci z elektrooptického zameriavacieho systému typu GOES-321MK a balistického počítača, ktorý v sebe zahŕňa TV kameru s vysokým rozlíšením, IČ kameru a laserový diaľkomer. Okrem toho bol na Mi-35P inštalovaný nový digitálny autopilot typu PKV-8-35 umožňujúci automatický let po vopred zvolenej trase.
Modernizovaný vrtuľník ďalej dostal pohyblivý dvojhlavňový kanón GŠ-23V kalibru 23mm so zásobou 450 nábojov, neriadené rakety S-8, možná je tiež inštalácia podvesných kanónových kontajnerov, neriadených rakiet typu S-13, protitankových riadených rakiet Ataka (tých môže byť v podvese až 16 ks, na rozdiel od predchádzajúcej verzie, kedy vrtuľník mohol niesť najviac 4 resp. 8 ks) alebo rakiet Vichr-1 a Vichr-1M. Nové rakety dlhého doletu umožňujú vrtuľníku ničiť ciele protivníka predtým, než sa dostane do oblasti dosahu manuálnych systémov protivzdušnej obrany (MANPADS).
Vybavenie a prístroje nočného videnia umožňujú vrtuľníku Mi-35P plniť bojové úlohy v ktorúkoľvek dennú i nočnú hodinu i počas nepriaznivých poveternostných podmienok, pričom spomínané úlohy pozostávajú z ničenia pozemných cieľov v rámci priamej podpory pozemných jednotiek, ničenia tankov a ďalších obrnených vozidiel protivníka a prepravy výsadku a nákladu a taktiež odsunu zranených. Inštalácia dvoch turbohriadeľových motorov typu Izotov TV3-117VMA umožňuje vrtuľníku dosiahnuť maximálnu rýchlosť 335 km/h, pričom cestovná rýchlosť je 260 km/h. Dynamický dostup vrtuľníka je 4500 m a dolet 450 km, resp. 1000 km s prídavnými palivovými nádržami.
jmp