Ruský pilot povedal, prečo sa v USA chytajú za srdce, keď sa k ich hraniciam priblíži Tu-160
Rusko 27. septembra (AM) – Uznávaný vojenský pilot Ruskej federácie Vladimir Popov povedal, prečo sa USA bojí Tu-160. Americká armáda spozorovala v identifikačnej zóne protivzdušnej obrany Aljašky dva ruské strategické bombardéry Tu-160. Objavili ich stíhačky F-22 Raptor a lietadlá včasného varovania E-3.
Ruské nadzvukové strategické bombardéry Tu-160 pred týždňom v sobotu stanovili svetový rekord najdlhšieho letu bez medzipristátia pre lietadlá tohto druhu. Letci Vzdušno-kozmických síl RF sa nachádzali vo vzduchu viac ako 25 hodín a prekonali vyše 20 tisíc kilometrov. Predchádzajúci rekord v roku 2010 bol tiež stanovený bombardérmi Tu-160, ktoré strávili vo vzduchu 24 hodín a 24 minút.
„Kedykoľvek sa ruské Tu-160 priblížia k americkým hraniciam, úradníci Pentagónu sa chytajú za srdce. Sami často lietajú oveľa bližšie k našim hraniciam, ale Tu-160 zakaždým vystraší Anglosasov a spôsobí v médiách hystériu, “hovorí generálmajor, skúsený vojenský pilot Ruskej federácie, kandidát technických vied Vladimir Popov.
“Američania nedávno začali bagatelizovať bombardéry Tu-160 tvrdeniami, že tento stroj vyčerpal svoj potenciál a je príliš starý. V tejto súvislosti sa domnievam, že Američania len dodržiavajú politiku Donalda Trumpa – chváliť americké technológie s cieľom maximalizovať ich predaj vo svete.” dodal Generál Popov .
Ako uvádzajú zdroje v ruskom obrannom rezorte, rekordný let dvoch bombardérov Tu-160 prebiehal nad neutrálnymi vodami centrálnej časti Severného ľadového oceánu, Tichého oceánu, Karského mora, mora Laptevovcov, Východosibírskeho mora, Čukotského mora a Barentsovho mora. Bombardéry vzlietli a pristáli na leteckej základni Engels. Počas letu bombardéry Tu-160 uskutočnili tri dotankovania vo vzduchu od šiestich lietadiel Il-78. Na určitých etapách letu boli strategické bombardéry Tu-160 sprevádzané stíhačkami Su-35 a lietadlami cudzích štátov.
Lietadlo Tu-160 je nadzvukový bombardér s dlhým doletom, ktorý bol vyvinutý ešte v Sovietskom zväze. V súčasnej dobe prechádzajú existujúce lietadlá modernizáciou a ruské ministerstvo obrany znovu obnovuje výrobu nových strojov. Modernizovaný bombardér Tu-160M vo februári vykonal svoj prvý skúšobný let na letisku Kazaňského leteckého závodu SP Gorbunova. Lietadlo bolo pilotované posádkou pod vedením skúseného pilota. Let sa uskutočnil v nadmorskej výške 1 500 metrov a trval 34 minút. V rámci modernizácie dostal Tu-160M nové letové a navigačné vybavenie, palubný komunikačný komplex, riadiaci systém, radarovú stanicu a komplex rádioelektronického protiopatrenia.