.
Aktuality, Letectvo,

Bell vyhodnotil jedinečnú konfiguráciu bezpilotného nákladného lietadla v Kanade

Fort Worth, TX (18. januára 2021) – V kanadských závodoch tímu Bell Innovation v Mirabel v Quebecu sa 11. decembra minulého roku uskutočnil prvý let bezpilotného nákladného prostriedku (Autonomous Pod Transport APT) v spolupráci s ARA Robotics. Táto platforma pracuje s rovnakou architektúrou a pohonným systémom vertikálneho vzletu a pristátia, ale využíva iný trup lietadla. Cieľom projektu bolo preskúmať rôzne možnosti dizajnu a zhodnotiť zmeny vo výkone, autonómiu a užívateľskú interakciu.


 

Táto verzia technologického modelu ATP je spolufinancovaná Kanadským technologickým demonštračným programom (Canadian Technology Demonstration Program TDP). TDP umožňuje spoločnosti Bell testovať nové technológie, ktoré podporujú pokrok v autonómii a elektrickom pohone. Prostredníctvom úzkeho partnerstva s malými a strednými podnikmi, kanadskými akademickými a vládnymi organizáciami využíva Bell cenné znalosti a zdroje, aby priniesol do Kanady inovácie a poskytol svetu pokročilé riešenia.
„Veľmi nás teší, že môžeme predviesť túto konfiguráciu, aby sme našim potenciálnym zákazníkom ukázali, aký flexibilný, škálovateľný a prispôsobiteľný môže tento stroj byť,“ povedal Michel Dion, senior manažér pre inovácie.

 

V rámci skúšobného letu sa hodnotili alternatívne konštrukčné funkcie ako sú:
• pevné centrálne zariadenie, ktoré uprednostňuje kontajnerové užitočné zaťaženie,
• bočný prístup k nákladu,
• šípové krídla,
• motýlikové chvostové plochy.

 

K dnešnému dňu program bezpilotného nákladného prostriedku absolvoval stovky testovacích letov a niekoľko demonštrácií, aby potenciálnym komerčným a vojenským zákazníkom ukázal svoje schopnosti, ktoré môžu plniť širokú škálu bezpilotných logistických misií. Inovačný tím Bellu tieto technológie naďalej vylepšuje v rámci prípravy na počiatočnú fázu výroby lietadiel.

 

.

 

Vrtuľník Bell 412 lieta už viac než 40 rokov

Bell Textron Inc., dcérska spoločnosť Textron Inc. (NYSE: TXT), oznámila, že k dnešnému dňu sa na celom svete predalo viac než 1 100 strojov Bell 412, ktoré dohromady nalietali cez 6,5 milióna letových hodín. Od predstavenia prvého modelu Bell 412 v roku 1981 vyvinula spoločnosť Bell 11 rôznych variantov, z ktorých najnovší je nedávno predstavená verzia Subaru Bell 412 EPX. Vývoj vrtuľníkov Bell 412 svedčí o mimoriadnej flexibilite a odolnosti tohto úžitkového viacúčelového vrtuľníku, ktorého dizajn vychádza z presláveného a oceňovaného stroja Huey.

 

Prevádzkovatelia sa neustále spoliehajú na robustnú a spoľahlivú platformu Bell 412, ktorá ponúka výnimočný výkon a pôsobivé schopnosti. Stroj ja každý deň nasadzovaný pri plnení najrôznejších úloh a misií – či už ide o presuny zamestnancov z alebo na ropné plošiny pri pobreží Afriky, hasenie požiarov v Austrálii, VIP misie ako je presun vládnych činiteľov v Ázii – alebo tiež slúži potrebám leteckej záchrannej služby či na zaistenie a udržanie verejného poriadku a bezpečnosti.

 

Najnovšia vysokopokročilá verzia platformy Bell 412, model Subaru Bell 412 EPX, má zvýšené maximálne vnútorné zaťaženie 12 200 libier (5530 kg) a maximálne externé zaťaženie 13 000 libier (5 895 kg). S nákladným hákom unesie náklad s hmotnosťou 5 000 libier (2 270 kg). Disponuje najširšími nakladacími dverami vo svojej triede, čo mu umožňuje rýchle vykladanie a nakladanie do priestornej kabíny až pre 14 cestujúcich.

 

Subaru Bell 412 EPX vznikol v rámci spoločného partnerstva medzi Bell a Subaru na podporu pozemných síl Japonskej armády. Stroj je vybavený robustnejšou prevodovkou hlavného rotoru, ktorá má o 11 % vyšší výkon. Pre zvýšenie bezpečnosti bol rovnako certifikovaný pre prevádzku bez oleja (nasucho) počas doby až 30 minút a disponuje ďalšími evolučnými funkciami. Vrtuľník si tak aj naďalej vďaka týmto vylepšeným schopnostiam udržuje svoj kladný status skutočného ťahúňa vo svojom odbore.

Karol Jerguš

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov