Skúšobný pilot prezradil možnosti ruského bezpilotného lietadla S-70 Ochotnik
Ruské ťažké útočné bezpilotné lietadlo S-70 Ochotnik dokáže zasiahnuť cieľ na povel z paluby stíhačky Su-57, oznámil skúšobný pilot Jevgenij Frolov, ktorý riadi stroj zo zeme. Tento bezpilotné lietadlo je vyvíjané v rámci koncepcie “verného vedeného”. Má pôsobiť spolu s Su-57 a použiť všetky zbrane stíhačky piatej generácie. Konečné rozhodnutie o nasadení zbraní Ochotnika má vykonať pilot vedúceho lietadla. Pilot nepotrebuje, podľa Frolova, vysloviť povel. Su-57 sám rozhodne, na ktorý cieľ sa má zamerať, Ochotnik potom zasadí úder.
“Pričom útočia podľa informácií z lietadla,” povedal Frolov v éteri televízie Rossija 1.
Miesto pozemného operátora Ochotnika je dnes vybavené riadiacou pákou ako v pilotovanej stíhačke, klávesnicou a niekoľkými polyfunkčnými displejmi z tekutých kryštálov, ktoré prenášajú rôzne informácie z palubných systémov a kamier prístroja.
“Tento prístroj má byť potom rýdzo automatický, nebude mať zrejme tieto riadiace páky, žiadne ručné ovládanie,” povedal Frolov.
S-70 Ochotnik bol vyvinutý v konštrukčnej kancelárii Suchoj. Bezpilotný prístroj má schému lietajúceho krídla. Z prístupných zdrojov vieme, že jeho dĺžka je 14 metrov, rozpätie krídla 19 metrov, má vzletovú hmotnosť 20 ton. Ochotnik dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť letu tisíc kilometrov za hodinu a bol vyrobený s použitím materiálov znižujúcich rádiolokačnú viditeľnosť. Prvý let Ochotníkov sa konal 3. augusta 2019.
Rusko dokončuje ďalšie tri ťažké bezpilotné lietadlá Ochotnik S-70
Novosibírsky letecký závod V.P. Čkalova vyrába ďalšie tri prototypy ťažkého bezpilotného lietadla S-70 Ochotnik, oznámil začiatkom februára zdroj vo vojensko-priemyselnom komplexe.
“V Novosibirskom závode sa vyrábajú ďalšie tri prototypy bezpilotného lietadla S-70 – druhý, tretí a štvrtý v poradí. Podľa plánu majú byť postupne zapojené do letových skúšok v priebehu rokov 2022 a 2023, “povedal zdroj agentúry. Neuviedol však stupeň dokončenia každého jednotlivého prototypu, poznamenal však, že konštrukcia druhého prístroja bude pozmenená podľa skúseností z prevádzky prvého Ochotnika, ktorého letové skúšky sa začali v auguste roku 2019.
“Dopracované budú okrem iného , systémy palubného rádioelektronického zariadenia a prvky konštrukcie draku,” pokračoval zdroj. Dodal tiež, že tretí a štvrtý dron “budú fakticky zodpovedať sériovej verzii Ochotnikov”. V Zjednotenej leteckej korporácii odmietli komentovať túto informáciu.
Ako skôr oznámil iný zdroj agentúry v obranno priemyselnom komplexe, budú sériové bezpilotné lietadlá vybavené motormi AL-41f bez prídavnej spaľovacej komory. Tieto pohonné jednotky budú zapadať do obrysových rozmerov trupu a prístroje budú mať plochú trysku pre ďalšie zníženie ich tepelnej a rádiolokačnej viditeľnosti.