S-70
Aktuality, Letectvo,

Skúšobný pilot prezradil možnosti ruského bezpilotného lietadla S-70 Ochotnik

Ruské ťažké útočné bezpilotné lietadlo S-70 Ochotnik dokáže zasiahnuť cieľ na povel z paluby stíhačky Su-57, oznámil skúšobný pilot Jevgenij Frolov, ktorý riadi stroj zo zeme. Tento bezpilotné lietadlo je vyvíjané v rámci koncepcie “verného vedeného”. Má pôsobiť spolu s Su-57 a použiť všetky zbrane stíhačky piatej generácie. Konečné rozhodnutie o nasadení zbraní Ochotnika má vykonať pilot vedúceho lietadla. Pilot nepotrebuje, podľa Frolova, vysloviť povel. Su-57 sám rozhodne, na ktorý cieľ sa má zamerať, Ochotnik potom zasadí úder.


“Pričom útočia podľa informácií z lietadla,” povedal Frolov v éteri televízie Rossija 1.

 

Miesto pozemného operátora Ochotnika je dnes vybavené riadiacou pákou ako v pilotovanej stíhačke, klávesnicou a niekoľkými polyfunkčnými displejmi z tekutých kryštálov, ktoré prenášajú rôzne informácie z palubných systémov a kamier prístroja.

“Tento prístroj má byť potom rýdzo automatický, nebude mať zrejme tieto riadiace páky, žiadne ručné ovládanie,” povedal Frolov.

S-70 Ochotnik bol vyvinutý v konštrukčnej kancelárii Suchoj. Bezpilotný  prístroj má schému lietajúceho krídla. Z prístupných zdrojov vieme, že jeho dĺžka je 14 metrov, rozpätie krídla 19 metrov, má vzletovú hmotnosť 20 ton. Ochotnik dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť letu tisíc kilometrov za hodinu a bol vyrobený s použitím materiálov znižujúcich rádiolokačnú viditeľnosť. Prvý let Ochotníkov sa konal 3. augusta 2019.

 

Rusko dokončuje ďalšie tri ťažké bezpilotné lietadlá Ochotnik S-70

Novosibírsky letecký závod V.P. Čkalova vyrába ďalšie tri prototypy ťažkého bezpilotného lietadla S-70 Ochotnik, oznámil začiatkom februára zdroj vo vojensko-priemyselnom komplexe.

 

“V Novosibirskom závode sa vyrábajú ďalšie tri prototypy bezpilotného lietadla S-70 – druhý, tretí a štvrtý v poradí. Podľa plánu majú byť postupne zapojené do letových skúšok v priebehu rokov 2022 a 2023, “povedal zdroj agentúry. Neuviedol však stupeň dokončenia každého jednotlivého prototypu, poznamenal však, že konštrukcia druhého prístroja bude pozmenená podľa skúseností z prevádzky prvého Ochotnika, ktorého letové skúšky sa začali v auguste roku 2019.

 

“Dopracované budú okrem iného , systémy palubného rádioelektronického zariadenia a prvky konštrukcie draku,” pokračoval zdroj. Dodal tiež, že tretí a štvrtý dron “budú fakticky zodpovedať sériovej verzii Ochotnikov”. V Zjednotenej leteckej korporácii odmietli komentovať túto informáciu.

 

Ako skôr oznámil iný zdroj agentúry v obranno priemyselnom komplexe, budú sériové bezpilotné lietadlá vybavené motormi AL-41f bez prídavnej spaľovacej komory. Tieto pohonné jednotky budú zapadať do obrysových rozmerov trupu a prístroje budú mať plochú trysku pre ďalšie zníženie ich tepelnej a rádiolokačnej viditeľnosti.

Maroš Šolc

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov