Nikolaj Starikov
Aktuality, Bezpečnosť,

Nikolaj Starikov: Ako je ničená svetová spotreba. Covid, Suez, čo bude ďalej?

Rusko, 1.apríl 2021 (AM) – Dnes, keď je Suezský prieplav odblokovaný, môžeme ešte raz diskutovať o téme jeho blokovania, tentokrát užšie. Okrem toho je dostatok materiálov na tému inkluzívneho kapitalizmu a „veľkého resetu“.


 

25. marca som teda vo svojom telegramovom kanáli zverejnil materiál „Prudký nárast nákladov na námornú dopravu“ kanálu Politická ekonómia . Uviedol, že náklady na prepravu kontajnerov pozdĺž trasy Čína – Juhovýchodná Ázia – Európa prudko vzrástli. A rast nebol 10%, ale 200 – 300%! K tomuto nárastu cien navyše došlo 3 – 4 mesiace predtým, ako nákladná loď Evergreen Ever Ever narazilo na plytčinu v Suezskom prieplave.

 

Nie je ťažké si predstaviť, čo sa stane s cenami po týždňovej dopravnej zápche v Suezskom prieplave, keď všetky lode dorazia do cieľových prístavov naraz a teraz tam budú vytvárať zápchy. Kam pôjdu: dole alebo hore?

 

Ako je zničená svetová spotreba: Covid, Suez, čo bude ďalej?
.

 

 

V európskych a ruských prístavoch je už dnes katastrofický nedostatok kontajnerov. Zástupcovia domáceho podnikania mi píšu, že v súčasnej situácii je mimoriadne ťažké a niekedy jednoducho nemožné plánovať logistiku, náklady, predaj, výrobu a zisk. To všetko môže viesť k vyšším cenám, zníženiu predaja, prepúšťaniu zamestnancov.

 

Cenová búrka nie je prospešná pre Európanov, Číňanov, Saudov, Rusko a iba jedna krajina zostáva bokom, v „bezpečnom prístave“. To sú USA. Táto kríza ich obchádza akoby svojou geografickou polohou, pretože logistika USA nie je veľmi závislá od Suezského prieplavu. Koniec koncov, veľký tok tovaru napríklad z Číny tam smeruje cez Tichý oceán.

 

V tejto situácii sú obzvlášť dôležité titulky správ: „Neočakávaný obrat“: USA rozmiestňujú hypersonické rakety v Tichom oceáne ,  „Pacifik sa vrhá na najvyššiu úroveň“: Americký prezident Joe Biden a jeho tím sú odhodlaní čeliť Pekingu v indicko-tichomorskej oblasti. Svedčí o tom aktivita, ktorú Washington vyvinul v posledných dňoch.

 

Ako som už uviedol skôr, v súčasnosti dochádza k zrúteniu globálnej svetovej ekonomiky , mala by sa však zrútiť nerovnomerne. Logistika do krajiny za Tichým oceánom zostane bezpečná a lacná a bude chránená hypersonickými raketami USA.

 

Mimochodom, Egypt nemôže vysvetliť upchatie Suezského prieplavu kontajnerovou loďou Ever Given (Evergreen). Podobné prípady sa v histórii vyskytli – vždy sa však vyriešili v priebehu niekoľkých hodín, tu to však trvalo takmer týždeň!  Možno je na egyptských úradoch, aby o podrobnostiach udalostí v Suezskom prieplave mlčali a dôverovali „expertom z Holandska“, inak možno ďalší útočník zatiahne brzdu v osobnom vlaku, iný do neho narazí. , ako sa stalo 26. marca 2021, a opäť môžu stovky ľudí znova trpieť a zomrieť? Ale to nie je všetko.

 

Všetko, čo sa deje v poslednej dobe, je ako zatĺkanie klincov do rakvy konzumnej spoločnosti, ktorú Západ buduje už niekoľko desaťročí. Podľa všetkého už nebude cesty späť.

 

Renesas po požiari v japonskom meste Hitachin-Naka

 

Portál Proeconomics komentoval požiar v továrni výrobcu mikročipov Renesas v japonskom meste Hitachin-Naka, ku ktorému došlo pred dvoma týždňami. Až teraz spoločnosť Renesas oficiálne oznámila jeho dôsledky. Oheň zničil 17 liniek na výrobu čipov a 5% celej fabriky. Obnovenie výroby bude trvať najmenej ďalších 35 dní. Renesas je s minuloročnými tržbami 6,5 miliárd dolárov dôležitým výrobcom čipov pre automobilové spoločnosti na celom svete. Napríklad v mikrokontroléroch dosahuje podiel spoločnosti 30% svetového podnikania. Mikrokontroléry sú jednočipové počítače pre špeciálne úlohy, ako sú napríklad regulátory okien. Ak chýba čo i len jeden z týchto mikrokontrolérov, môže sa celá automobilka zastaviť. Pokiaľ ide o celkový počet automobilových čipov, patrí spoločnosti Renesas tretie miesto na svete s trhovým podielom 9%. Požiar japonskej továrne už viedol veľkých výrobcov automobilov k odstaveniu výrobných liniek. Medzi obeťami sú také automobilové koncerny ako VW, Daimler, Ford, General Motors. Švédske Volvo oznámilo, že v druhom štvrťroku 2021 zatvorí svoje továrne.

 

Ako sa hovorí, oheň a oheň, aj to sa stáva! Zotavuje sa, zotaví sa! Je to tak, už iba požiar japonského závodu viedol k tomu, že najväčšie automobilky začali zastavovať svoje výrobné linky. Presne toto sa deje. Zaujímalo by ma, čo bude nasledovať ďalej po vyhorenej výrobe mikročipov a uviaznutej lodi?

Nikolaj Starikov

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov