.
Aktuality, Pozemná technika,

Moderný tank pre NATO – novinky v programe Challenger 3

Dlho očakávaný demonštrátor tanku Challenger 3 je vystavený v stánku spoločností Rheinmetall a Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) na veľtrhu DSEI 2021. Je to najmodernejšie digitálne vozidlo so sieťovou podporou, vysokou bojovou účinnosťou, zvýšenou schopnosťou prežitia a prvotriednymi schopnosťami sledovania a vyhľadávania cieľov.


 

 

Demonštrátor je vybavený kombináciou systémov aktívnej a pasívnej ochrany, aby ukázal svoje budúce schopnosti.

 

Od mája tohto roku, keď spoločnosť Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) oznámila, že získala zmluvu s britským ministerstvom obrany na modernizáciu 148 vozidiel Challenger 2 pre britskú armádu, dosiahla významný pokrok.

 

 

Tím RBSL Challenger 3 začal aktívne plniť svoje záväzky a v súčasnosti prebieha rozsiahly nábor a prijímanie zamestnancov. Cieľom je rozšíriť tím odborníkov, ktorí sa budú podieľať na programe modernizácie. Spoločnosť RBSL plánuje vytvoriť 200 pracovných miest, z toho 130 pre inžinierov a 70 pre technikov. Spoločnosť tiež rozšíri svoju existujúcu komunitu učňov, aby pomohla mladým absolventom vstúpiť do profesionálneho života v rámci kariérneho programu.

 

 

V súčasnosti prebiehajú aj intenzívne rokovania s dodávateľmi kľúčových komponentov programu Challenger 3 s cieľom zapojiť ich do dodávateľského reťazca. Očakáva sa, že v rámci dodávateľského reťazca v Spojenom kráľovstve vznikne 450 nových pracovných miest. To pomôže prosperite Spojeného kráľovstva a rovnomernému hospodárskemu rozvoju jeho regiónov.

 

Spoločnosť RBSL pri realizácii tohto modernizačného programu úzko spolupracuje s britskou armádou a oddelením verejného obstarávania Ministerstva obrany Spojeného kráľovstva – Defence, Equipment & Support (DE&S). Všetky hlavné míľniky programu, ako napríklad počiatočné požiadavky alebo základná revízia projektu, boli úspešne ukončené a ich výsledkom sú prvé uzatvorené zmluvy.

 

Pred samotným začiatkom výroby tankov Challenger 3 a prieskumných bojových vozidiel Boxer pokračujú interné investície vo výške 20 miliónov libier vo výrobných zariadeniach spoločnosti RBSL v Telforde, ktoré sú určené na rozvoj infraštruktúry, vybavenia a výcvikových kapacít. Tým sa zabezpečia výrobné zariadenia na svetovej úrovni.

 

Nick Long, riaditeľ programu Challenger 3, uvádza: „Našou prvoradou úlohou je poskytnúť britskej armáde, ktorá je súčasťou Severoatlantickej aliancie, silu, vodcovstvo a bojovú prevahu, poskytnúť jej vojakom vysoko spoľahlivé vybavenie a v neposlednom rade obnoviť tradíciu Spojeného kráľovstva v konštruovaní a výrobe ťažkej pásovej techniky vrátane tankov.“

 

„Na tomto programe veľmi úzko spolupracujeme s ministerstvom obrany a armádou. Intenzívne prijímame zamestnancov, spolupracujeme s dodávateľským reťazcom a plníme svoje záväzky. Je skvelé vidieť na veľtrhu DSEI predvádzacie vozidlo, ktoré nám v celej svojej kráse pripomenie, na čom všetci tak usilovne pracujeme,“ dodáva Nick Long.

 

Zmluva na projekt Challenger 3 pomôže Spojenému kráľovstvu udržať si popredné postavenie vo vývoji bojových obrnených vozidiel a poskytne príležitosť na využitie nových technológií. Program tiež pomôže udržať národnú kvalifikačnú základňu Spojeného kráľovstva a umožní export do celého sveta. Návrh modernizácie tanku Challenger 3, na ktorom pracuje spoločnosť RBLS, zahŕňa najnovšie poznatky a vedomosti v oblasti bojovej účinnosti, schopnosti prežitia, sledovania a získavania cieľov.

 

 

Bojová účinnosť: hlavnú výzbroj tvorí hladkostenný 120 mm kanón Rheinmetall L55A1, ktorý strieľa najnovšiu programovateľnú vysoko výbušnú muníciu a muníciu KE. Výkon je optimalizovaný vďaka najnovšej technológii zbraní a systému riadenia paľby.

 

Schopnosti prežitia: nová konštrukcia veže a systém pancierovania poskytujú posádke najvyšší štandard ochrany. Zároveň sa pracuje na začlenení systémov aktívnej ochrany (APS) proti tvrdým a mäkkým zásahom.

 

Sledovanie a vyhľadávanie cieľov: Vylepšený primárny zameriavač veliteľa a strelca s diaľkovým a automatickým zisťovaním/sledovaním cieľov a integrovaným režimom denného svetla a termovízie.

 

Súčasné riešenia poskytujú aj významný potenciál rastu vo všetkých kľúčových oblastiach vďaka mechanickej, elektronickej a elektrickej architektúre, takže vozidlá sa budú modernizovať aj v nasledujúcich desaťročiach.

Milan Novický

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov