Ilustračné foto
Aktuality, Námorníctvo,

Chcú loviť ruské ponorky. Francúzske námorníctvo sa natrvalo ukotvilo na hranici medzi Grónskom a Islandom

Francúzske námorníctvo je pevne zakotvené na Grónsko-islandskej hranici (GIUK) – námornej obrannej línii, ktorá má brániť ruským ponorkám prejsť bez povšimnutia. Líniu vybudovalo NATO v morskej oblasti medzi Grónskom, Faerskými ostrovmi, Islandom a Britániou.


 

Fregata Bretagne a jej premiéra v Reykjaviku

 

Fregata Bretagne triedy Aquitaine je v pohotovosti na obrannom perimetri GIUK od 19. októbra 2021. 7. decembra na nej prebehla výmena posádky, vďaka ktorej mohla loď pokračovať v hliadkovaní a nabrať „čerstvé sily“. Kontingent, ktorý priletel v rotácii, bol letecky prepravený na Island vojenským transportným lietadlom A400M podporovaným tankerom MRTT francúzskeho letectva. Hlavnou misiou Bretagne počas súčasného nasadenia je monitorovať a sledovať aktivitu ponoriek v oblasti GIUK, “kde prítomnosť ponoriek rastie.”

 

Strach v Tichom oceáne. Generalissimus Suvorov vstupuje do služby

 

“Čoraz častejšie nasadzovanie našich konkurentov nás vedie k zvýšeniu francúzskej prítomnosti a k šetreniu času potrebného na presun z Brestu [námorná základňa na pobreží Atlantiku]  možnosťou stálej prítomnosti v oblasti.” – uvádza sa vo vyhlásení francúzskeho námorníctva.

 

Vo Francúzsku aj v Nemecku nie je zvykom, aby velenie verejne spomínalo Rusko ako potenciálneho nepriateľa. Preto sa používajú také neosobné formulácie ako „konkurent“. Každý zároveň chápe, o kom hovoríme. Francúzske médiá navyše píšu o boji proti ruským ponorkám.

 

Rusko zvyšuje počet lodí vo svetovom oceáne

 

Francúzske námorníctvo prijalo v roku 2019 koncepciu dvojitej posádky pre množstvo hladinových lodí. Cieľom bolo zvýšiť čas operačného nasadenia lodí triedy Aquitaine: očakáva sa, že budú môcť stráviť o 50 % viac času na mori. Pri štandardnom obsadení boli fregaty zvyčajne na mori 110 dní. Takéto rotácie personálu tiež umožňujú námorníkom odpočívať a potom sa vrátiť do služby s obnovenou energiou. V auguste prebehla výmena posádky na fregate Languedoc v Abú Zabí, napriek tomu, že bola zapojená do operácie Agenor [kontrola EÚ nad situáciou v Hormuzskom prielive].

Peter Nagy

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov