Ilustračné foto
Aktuality, História,

Andrej Fursov: Projekt globálnej reštrukturalizácie. Svet je na ceste k zombie a Planéte opíc

Boj o svetovú hegemóniu vždy predpokladal a zahŕňal boj za to, čo Antonio Gramsci nazýval „kultúrnou hegemóniou“. Už Mikuláš I. si veľmi dobre uvedomoval potrebu boja v oblasti kultúry. Bol to on, kto nariadil vytvorenie ruskej ideológie – „Pravoslávie. Autokracia. Národnosť“. Ale nič z toho nebolo – vytvorenie odpovede na „Slobodu. Rovnosť. Bratstvo“ zlyhalo.


 

V 20. storočí, prinajmenšom od 20. do 60. rokov vrátane, viedol Sovietsky zväz kultúrnu hegemóniu v mnohých smeroch. Išlo o budovanie sociálne spravodlivej spoločnosti a až do konca 60. rokov západná inteligencia (nielen ľavicová, ale aj liberálna) uznávala prioritu Sovietskeho zväzu v tejto oblasti. Navyše Sovietsky zväz niesol vysokú kultúru. Keď sa pozriete na povojnové kino, divadlo, balet, bola to veľmi silná kultúra. Sovietska kinematografia bola alternatívou k americkej kinematografii.

 

“Civilizácia najčastejšie odmieta akékoľvek kultúrne dobro, ktoré ohrozuje niektorú z jej štruktúr. Toto odmietnutie tohto skrytého nepriateľstva sú relatívne zriedkavé, ale vždy nás privedú do samotného srdca civilizácie… Marcel Mauss na to poukázal: Žiadna civilizácia nebude hodná toho, aby sme ju takto nazývali, ak niečo neodmietne. Zároveň sa odmietnutie vždy pozoruje po dlhom váhaní a pokusoch o asimiláciu.“ Fernand Braudel

 

V 70. rokoch sa však toto všetko začína lámať. Finále je gorbačovizmus, prijatie buržoáznych hodnôt pod rúškom univerzálnych, teda úplná kapitulácia v oblasti kultúry, prijatie najhorších západných príkladov masovej kultúry. Toto je posledný boj o kultúrnu hegemóniu. Sovietsky zväz to stratil, rovnako ako prehral studenú vojnu.

 

Hollywood je integrálnym systémom moci v Spojených štátoch. Napríklad predstavitelia najväčších hollywoodskych filmových spoločností, vrátane animovaných – Disney, sa raz ročne stretávajú so zástupcami ministerstva zahraničia a CIA. No, samozrejme, CIA a ministerstvo zahraničia nehovoria „odstráňte to a to“, ale hovoria: „Bolo by pekné osvietiť túto tému.“ A ľudia tomu veľmi dobre rozumejú, ako osvecovať.

 

“Úspešný seriál je taká zastretá forma vyslovenia modelu správania v zmenenej dobe. Ľuďom sa zdá, že sa bavia, sledujú vývoj a kolízie nejakého cudzieho príbehu, ale v skutočnosti dostávajú vzorce správania v tejto konkrétnej situácii.” Konštantín Ernst

 

Kedysi… Bolo to v roku 2003. Bol som na konferencii na Rodose. A bol tam bývalý premiér Indie. A rozprávali sme sa s ním… A on mi hovorí: „No, viete, nikdy sme neurobili takú chybu, akú ste urobili za Gorbačova. Nikdy sme nemali na našich obrazovkách široko ďaleko Hollywood, my máme Bollywood. A ešte máme veľmi veľa takýchto lokálnych spoločností, veľkých… Naše kino je pre stovky miliónov ľudí. Hollywood má na indickom filmovom trhu obmedzené zastúpenie, pretože Hollywood to je zmysel… V 80. rokoch ste urobili veľkú chybu.“ Takže Hollywood je preč, veľmi dobre. Vo všeobecnosti platí, že čím viac hniloby stadiaľ odíde, tým lepšie.

 

Musíme veľmi dobre pochopiť, aký plán realizujú „majstri svetovej hry“. Ničia vzdelanie a vedu, berú prvé a druhé do uzavretých štruktúr, snažia sa zmeniť obyvateľstvo na večných tínedžerov, pre ktorých kultúru nahrádza pohodlie a pocit hlbokého fyzického uspokojenia. Svojho času napísal novinár D. Robinson v novinách The Times:

“Rok 1985 sa zapíše do histórie ako najtemnejšie obdobie americkej kinematografie. Bolo to v tomto roku, keď Hollywood po takmer sedemdesiatich rokoch dominancie filmového priemyslu upustil od predstierania, že slúži zdravému intelektu dospelých.“

 

“V americkej kinematografii za posledných 40 rokov jednoznačne dominovali dve témy – zombíci a planéta opíc, o ktorých už boli natočené desiatky filmov, sledovaním ktorých Američania vnímajú seba ako prítomných a budúcich. Téma zombie reflektuje africké korene významnej časti Američanov s ich kultmi a strachmi a modernými metódami psychosociálnej manipulácie s masami mestskej spoločnosti. Západné vedomie sa čoraz viac podobá na vedomie individualistického hmyzu, ako sú šváby, Američania milujú tému zombie, pretože sú stále viac ako oni. Posledné dva filmy Vzostup planéty opíc a Planéta opíc- revolúcia: “- nám predstavujú výsledky tejto manipulácie na veľkom plátne,” – 118.livejournal.com

 

Andrej Fursov: Zima sa blíži. Aký svet stavajú majstri svetovej hry

 

Premena dospelých na nevyvinutých tínedžerov, ktorí nežijú intelektom, ale hormonálno-pudovými programami, má jednoduchý cieľ: vychovať absolútne závislého človeka, ktorý sa bude dať ľahko napojiť na globálnu komunikačnú sieť ako plne ovládanú „bunku“. Z kreatívneho, minimálne inteligentného človeka nemôžete urobiť „bunku“ elektronického mozgu ovládaného neokňazmi a technomágmi.

Andrej Fursov

*Podporte nás: SK72 8360 5207 0042 0698 6942

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov