Ilustrácia
Aktuality, História,

Andrej Fursov: Britská „rasa pánov“

Vo februári 1891 vznikla v Londýne spoločnosť, ktorej existenciu jeden z najväčších amerických historikov C. Quigley považuje za jeden z najdôležitejších historických faktov 20. storočia. Zakladateľmi tejto štruktúry boli tri z najvplyvnejších osobností britského verejného a politického života: Cecil Rhodes, zakladateľ a spolumajiteľ korporácie na ťažbu diamantov De Beers a ďalších ťažobných monopolov v Južnej Afrike, úzko spätých s Rothschildmi; William S. Stead – spravodajský agent a zároveň najslávnejší a najsenzačnejší novinár tej doby (zomrel pri potopení Titanicu v roku 1912) a Reginald Baliol Brett (neskôr lord Escher), priateľ a dôverník kráľovnej Viktórie, a neskôr blízky poradca Edwarda VII. a Georga V.


 

V rôznych časoch sa skupina volala inak – “Cecil Rhodes Secret Society”, “Milner Kindergarten”, “Round Table Group”, “The Times Group”, “Chatham House Group”, “All Souls Group”. Hlavný cieľ však zostal nezmenený: posilnenie Britského impéria tvárou v tvár hroziacej hrozbe straty svetovej hegemónie Británie.

 

Treba zdôrazniť ešte jednu vec: pre Rhodesa nebol impulz na vybudovanie svetového impéria Britov politicko-imperiálny, ale triedny a rasový. Takéto impérium sa malo vyhnúť triednej občianskej vojne v jadre, v Británii. Každý, kto nechce občiansku vojnu, Rhodes opakovane zdôraznil, sa musí stať imperialistom. Výsledkom bolo, že vo svetovom impériu sa obyčajní Angličania zospodu mohli cítiť ako aristokrati vo vzťahu k nižším plemenám – „nižším potomkom“ (z rasového hľadiska).

 

Rasizmus ako keby vyrovnal vykorisťovateľské a vykorisťované triedy v rámci rasy pánov. Zisk z kolónií mal zabezpečiť jednotu rasy pánov. Ale v týchto postojoch bol aj čistý rasizmus, zapletený nielen a možno ani nie do politiky, ale aj do národnosti. „Zdvihol som oči k nebu a spustil ich k zemi,“ napísal Rhodes. A došlo mi, že Briti sú najlepšia rasa hodná svetovej nadvlády.”

 

H. Arendtová osobitne zdôraznila, že len v Anglicku ideológia rasizmu priamo nadväzuje na národnú tradíciu, starozákonnú puritánsku (rovnaká vyvolenosť pochádzajúca z judaizmu). Sociálna nerovnosť je zároveň najdôležitejším prvkom britského kultúrneho kódexu, ktorý je zasadený vrchom a spodkom považovaný za samozrejmosť: „Sociálna nerovnosť bola základom a charakteristickou črtou anglickej spoločnosti, takže myšlienka na ľudské práva, možno nikde, nespôsobili väčšie podráždenie.”

 

Keď sa hovorí, že v Anglicku už v roku 1215 Magna Charta, ktorú vyrvali baróni od kráľa Johna “Bezzemka” (John Landless), položila základ slobody v Európe, je to buď omyl, alebo elementárna hlúposť. Listina znamenala jediné – právo barónov nekontrolovateľne okrádať obyvateľstvo – a eliminovala obmedzenia, ktoré na to predtým uvalila kráľovská moc.

„V skvelých časoch Anglicka (napríklad v roku 1873) mnohí v krajine verili, že napriek „nejakej brutalite… hrubej ignorancii a určitému snobizmu… je typický chlapec zo štátnej školy ušľachtilé zviera, pre ktoré to lepšie ani nemôže byť.” A v roku 1918, počas krízy imperializmu, niektorí Briti už začali nazývať etické normy vštepené do verejnej školy vlastným menom: “Vládne (tam) jednomyseľnosť… vyplývajúca z potlačenia individuality, prebytok triedneho cítenia a nedostatok duchovných hodnôt, ako aj antiintelektualizmus, krutosť a nechuť k práci.“ „Citliví snílci sú nútení potláčať svoju fantáziu.“ Verejná škola „bola jednomyseľne obvinená z rozleptania ducha rytierstva, jeho nahradenie strnulosťou, učia nenávidieť snílkov (ktorí nie sú na tomto svete na nič dobrí) a vo všeobecnosti sú zdrojom filistínskej praktickosti.“ M. Sarkisjants.

 

Andrej Fursov: Ako veda skrýva realitu. Deep state a jeho pôvod

 

Vychádzajúc z vyššie uvedenej myšlienky M. Sarkisjantsa, autora vynikajúceho diela „Anglické korene nemeckého fašizmu. Od Angličanov k rakúsko-bavorskej „rase pánov“ “, píše: „… sloboda bola v Anglicku považovaná nie za prirodzené právo a už vôbec nie za ľudské právo, ale za dedičné feudálne privilégium, ktoré však sa postupne muselo rozšíriť na všetkých Angličanov“.

 

Toto je veľmi dôležitý bod: v britskom sociálno-kultúrnom (“civilizačnom”) kódexe sú ľudské práva právami predstaviteľa vládnucej triedy, ktoré môže čiastočne (ale len čiastočne!) dať obyčajnému občanovi, ale iba ak sa vedľa neho objaví zástupca ešte nižšej rasy, a pokiaľ žiadny nebude, predstaviteľom nižšej rasy bude sám tento obyčajný obyvateľ. Je jasné, že takýto prístup nemá nič spoločné s kresťanstvom, so základmi európskej civilizácie, či už v jej rímsko-germánskej alebo ešte viac rusko-ortodoxnej verzii.

 

Andrej Fursov: Zima sa blíži. Aký svet stavajú majstri svetovej hry

 

Dovoľte mi zdôrazniť: to platí najmä pre Rusov, pre pravoslávie. Práve v oblasti definície ľudských práv sa odhaľuje nezmieriteľný rozpor, antagonizmus medzi Angličanmi / Britmi a Rusmi. Pre Rusov je človek so svojimi právami každý, pre Angličana je to len gentleman. Táto „čisto anglická vražda“ ľudstva je spôsobená tak históriou Anglicka, jeho vládnucej triedy, ako aj protestantizmom s jeho starozákonnými koreňmi (ale v žiadnom prípade nie s novozákonnými – nie je náhoda, že až do 19. storočia v Rusku, obidva „zákony“ neboli nikdy vydané spolu, ako jedna biblia). Definícia vyvolenosti na základe etnicity alebo triedy nemá nič spoločné s kresťanstvom a vo všeobecnosti s ľudskou morálkou.

Andrej Fursov

*Podporte nás: SK72 8360 5207 0042 0698 6942

*FB obmedzuje publikovanie našich príspevkov, odporúčame nás sledovať aj na Telegrame

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov