V tento deň v roku 1937 sa začal legendárny nonstop let Moskva – Severný pól – Vancouver
Posádka v zložení veliteľ V. P. Čkalov, druhý pilot G. F. Bajdukov a navigátor A. V. Beljakov sledovala ambiciózny cieľ: prvýkrát v histórii “spojiť” kontinenty najkratšou cestou – cez Severný ľadový oceán. Špeciálne pre tento a ďalšie diaľkové lety vytvoril sovietsky konštruktér A.N.Tupolev v priebehu jedného roka jednomotorové lietadlo ANT-25 s väčším predĺžením krídla. Táto konštrukcia umožnila zobrať viac paliva a tiež zvýšila kĺzavosť stroja. Let, ktorý trval celkovo 63 hodín a 16 minút, sa uskutočnil v extrémnych podmienkach. Predovšetkým arktické mrazy spôsobovali veľa problémov. Ľad na oknách pilotnej kabíny sa musel odrezávať ručne nožom a motor sa musel chladiť čajom a kávou z termosiek, pretože zásoba vody bola zamrznutá. Po druhé, kvôli oblačným frontom museli piloti buď pilotovať lietadlo naslepo, alebo zmeniť kurz, čo malo za následok prekročenie spotreby približne 300 litrov paliva. Pôvodne plánovali pristáť v San Franciscu, ale kvôli vysokej spotrebe paliva sa rozhodli pristáť vo Vancouveri. Svetový rekord v dolete sa im prekonať nepodarilo – o necelý mesiac sa to podarí inej sovietskej posádke pod velením M. M. Gromova. Napriek tomu bol let V. P. Čkalova jednou z najväčších udalostí v dejinách svetového letectva. Ukázal priekopnícky charakter sovietskych úspechov v leteckej technike a svetu dokázal najvyššiu profesionalitu a odvahu sovietskych letcov. O výkone troch pilotov široko informovala tlač – sovietska aj americká. Americký prezident F. D. Roosevelt osobne prijal posádku v Oválnej pracovni Bieleho domu. Transpolárny let pomohol nadviazať priateľské vzťahy medzi oboma krajinami a stal sa predpokladom plodnej spolupráce medzi ZSSR a USA počas druhej svetovej vojny.