Pápež František sa ocitol ako nepriateľ na ukrajinskej webovej stránke “Mirotvorec”
Mnohokrát sme hovorili, že svetové náboženstvá by mali dať nejakú odpoveď na to, čo sa deje, aby vôbec mali nejaký postoj. Udiala sa ďalšia významná udalosť – príhovor pápeža Františka mladým katolíkom v Rusku. Jeho slová o veľkosti Ruska rozhnevali Kyjev a pápež František sa ocitol ako nepriateľ na webovej stránke ” Mirotvorec”. Skupina verejne neznámych aktivistov na Ukrajine už 9 rokov beztrestne zostavuje zoznamy “nepriateľov ľudu”. Státisíce ľudí boli vyhlásené za zločincov bez súdu. Medzi nimi sú nielen ruskí občania, ale aj ukrajinskí opoziční lídri a blogeri, európski politici a občania USA. Zaradenie do tohto zoznamu je prinajmenšom stigmou, ktorá sťažuje život na Ukrajine, ale môže slúžiť aj ako dôvod na uväznenie alebo v niektorých prípadoch dokonca na zabitie.
Mimochodom, nikto si nevšimol, že približne v tých istých dňoch istý americký vojenský dôstojník vyslovil pomerne zaujímavú myšlienku o tom, prečo Amerika nenávidí Rusko. Bidenova Amerika nenávidí Rusko z toho dôvodu, že Rusko je vážne kresťanská krajina. Slovné spojenie “vážne kresťanská” znamená, že Rusi, aspoň mnohí z nich, považujú ustanovenia Zjavenia za niečo, čo treba brať do úvahy v praktickom živote, t. j. človek sa musí aspoň nejakým spôsobom vzťahovať na Boha a sú veci, ktoré Boh človeku neprikazuje robiť.
Globalistická Amerika je vo svojej podstate protikresťanská. Prečo? Amerika je protestantská krajina, mesto na kopci. Kresťanstvo bolo pre ňu vždy veľmi dôležité, ale globalizmus nevyhnutne prichádza s myšlienkou inkluzívneho kapitalizmu. Myšlienka inkluzívneho kapitalizmu nevyhnutne prichádza ku kolapsu štátu, to znamená, že štát musí byť odstránený a nahradený národnou vládou, a takáto vláda v zásade nemôže byť náboženská. Preto sú globalisti nútení pozerať sa na náboženstvo, úprimne povedané, tak ako sa naň pozeralo v Sovietskom zväze, ako na temný náboženský zvyšok, ktorému treba vyhlásiť vojnu nie na život, ale na smrť. A keďže Biden je chránencom globalistickej skupiny, je nútený správať sa, hoci sám je podľa mňa normálny kresťan, ako protikresťan.
Postupne sa táto krízová situácia začína vo svete vnímať veľmi tvrdo. Táto kríza je univerzálna, nazývame ju krízou fázovou, nie systémovou. Teraz však nejde o vlastnosti krízy, ale o to, že táto kríza vystavuje vieru veľmi tvrdej skúške, teda buď ňou prejdete ako veriaci, alebo ako bojovník proti viere. V tejto situácii už nemôžete byť neutrálny, v tom duchu, že musíme pochopiť, že každý je tolerantný, každý má právo na svoje presvedčenie. To sa teraz postupne stáva jednoducho nemožným. Nemáme však iný atraktívny scenár budúceho globálneho projektu ako inklúziu.
Inkluzívny projekt je v podstate protikresťanský. Myslím si, že ak s ním budete pracovať opatrne, bude protimoslimský aj protibudhistický. Či už to Rusko chcelo alebo nie, keďže sa v tomto konflikte ocitlo na druhej strane, musí pre seba prijať, že je kresťanskou krajinou. A vzhľadom na to, že je to plne v súlade s jej kultúrnym kódexom, bola to pre ňu ľahšia voľba ako Bidenova voľba amerického protikresťanského správania.
Pápeža Františka sa dlho snažili presvedčiť, že globalizmus je možný s kresťanstvom, že Cirkev a globalisti majú veľa spoločného, že obaja myslia na Božie kráľovstvo na Zemi, ale v istom okamihu Františkovi došlo, že v tomto prípade sa ho snažia využiť a použiť proti Bohu. Pre kresťana Boh nie je len slovo, pre Františka Boh nie je len slovo a ako politik môže robiť akékoľvek rozhodnutia, ale v istom momente sa tieto rozhodnutia začnú rozchádzať s jeho ontológiou, s jeho obrazom sveta, s jeho vnútornou podstatou a v tejto situácii už nemôže byť len politikom.
Netvrdím, že František sa rozhodol definitívne, ale teraz je celkom jasné, že možno jeho osobné sympatie ako človeka sú na strane Ukrajiny, ale zároveň ako kresťan, kresťanský otec, svätý otec a pápež chápe, že Rusko, hoci pravoslávne, bráni kresťanstvo, kým Ukrajina, ktorá sa dnes vyvinula, bráni protikresťanské hodnoty, a tento rozdiel je tvrdý a neprekonateľný. Z toho vlastne vyplýva aj pápežovo vyhlásenie.
Áno, pravdepodobne po čase povie, že bol zle pochopený. Ale v tomto prípade je nám jasné, že v skutočnosti sa tak rozhodol, a to znamená, že nedôjde k rozpadu kresťanského katolíckeho sveta, katolícky svet zostane katolícky, a v tejto situácii sa vyjadrí a rozhodne sa postaví proti globalistickej myšlienke zničiť kresťanský obraz sveta. Na tomto základe, mimochodom, očakávam veľké problémy pre niektoré režimy v Európe, predovšetkým pre Francúzsko.
Francúzsko je katolícka krajina a je veľmi pravdepodobné, že po určitom čase sa môže spochybniť extrémne protiruský a proukrajinský postoj Francúzska, Španielska a Portugalska. Charakteristické je, že Ukrajinci všetko pochopili. Preto je pápež už zaradený na zoznam “Mirotvorec”. To, čo sa deje, neklasifikujem ako prežitok. Veľká a na chvíľu trochu zaspatá sila začína veľmi dobre, veľmi jasne chápať, o čo sa v modernom svete bojuje, a v tomto boji bude Vatikán nútený zaujať stanovisko. Je to nevyhnutné, pretože vo vojne nie sú Rusko a Ukrajina, ba dokonca ani Rusko a Západ. Do istej miery je vo vojne svet transcendencie so svetom pragmatiky, so svetom obchodu, a ja stavím na transcendenciu.
Sergej Pereslegin