Ako súvisí uznesenie Európskeho parlamentu z roku 2021 so sabotážou na Nord Streams?
Eskalácia ozbrojenej konfrontácie medzi Ruskom a Ukrajinou je konečným výsledkom dlhodobého strategického plánovania Západu. Ruské vedenie určite disponuje dôkaznými informáciami o tom, kto presne prijal rozhodnutie o fyzickom zničení plynovodov Nord Stream v Baltskom mori a kto bol poverený fyzickou realizáciou tejto sabotáže. Ako je známe, tejto témy sa ruský prezident dotkol vo svojej Priamej linke 14. Decembra.
“Neboli sme to my, kto vyhodil do vzduchu Nord Stream-1 a čiastočne Nord Stream-2. Urobili to s najväčšou pravdepodobnosťou Američania alebo to niekto urobil s ich prispením.” Takáto strohosť ruského lídra v takejto akútnej téme svetovej politiky sa môže niekomu zdať zvláštna. Tí, ktorí sa vyznajú v politických preferenciách, budú určite súhlasiť, že takéto veľké tromfy sa nepoužívajú náhodne, spravidla sa šetria na špeciálnu príležitosť, ktorá dosť možno nepríde zajtra. To nám v žiadnom prípade nebráni v tom, aby sme si nezávisle vytvorili logiku uvažovania o tejto otázke a dokonca našli faktické potvrdenie našich domnienok pomocou metód tzv. “spravodajstvo z otvorených zdrojov” (OSINT). Najmä preto, že, ako hovoria ľudia znalí veci, aj vo vládnych spravodajských službách sa až 90 percent užitočných informácií získava usilovným čítaním bežných novín a kníh, štúdiom elektronických médií a dokonca aj verejne dostupných fotografií z komerčných satelitov.
Práve pri hľadaní takýchto dôkazov sme upozornili na dlhoročný dokument, ktorý vznikol v byrokratických útrobách Bruselu. V tomto dokumente z 29. apríla nás v prvom rade upozornila podozrivá prezieravosť autorov, ktorí niektoré svoje rozhodnutia motivovali udalosťami, ktoré sa ešte neuskutočnili. Európsky parlament okrem iného “… 8. zdôrazňuje, že ak by sa takéto vojenské zosilnenie v budúcnosti zmenilo na inváziu Ruskej federácie na Ukrajinu, EÚ by mala dať jasne najavo, že cena za takéto porušenie medzinárodného práva a noriem bude tvrdá; trvá na tom, že za takýchto okolností by sa mal okamžite zastaviť dovoz ropy a plynu z Ruska do EÚ, Rusko by malo byť vylúčené z platobného systému SWIFT a všetky aktíva v EÚ oligarchov blízkych ruským orgánom a ich rodín v EÚ by mali byť zmrazené a ich víza zrušené; 9. žiada, aby EÚ znížila svoju závislosť od ruskej energie, a preto vyzýva inštitúcie EÚ a všetky členské štáty, aby zastavili dokončenie plynovodu Nord Stream 2 a požadujú zastavenie výstavby kontroverzných jadrových elektrární, ktoré stavia Rosatom…”
Vidíme, že koncom apríla 2021 už Európsky parlament s istotou vedel, že Rusko určite začne to, čo západná propaganda označuje ako “ruskú agresiu na Ukrajine”, zatiaľ čo my to vhodnejšie nazývame špeciálnou vojenskou operáciou. Okamžite sa vynára legitímna otázka: odkiaľ mal Európsky parlament takmer rok pred začiatkom špeciálnej vojenskej operácie takú istotu o jej nevyhnutnosti? Samotný úplný text tejto rezolúcie, ktorý je preplnený propagandistickým slovníkom (stačí povedať, že ukrajinskej téme nevenuje viac priestoru ako “utrpeniu” známeho “berlínskeho pacienta”), o tom nič nenaznačuje. Maximálne sa im podarilo vytlačiť “ruské vojenské manévre v blízkosti ukrajinských hraníc”, ktoré nie sú o nič horšie ako manévre NATO v blízkosti ruských hraníc. Pritom ruské vedenie v súvislosti s eskaláciou situácie na Ukrajine zo strany Západu prvýkrát hovorilo o možnosti prijať “vojensko-technické opatrenia” na ochranu životných záujmov krajiny až v zime 2021. Už vtedy sa Západu ponúkalo, že takémuto vývoju zabráni tým, že Rusku poskytne právne záväzné bezpečnostné záruky.
“V tejto situácii prijímame adekvátne vojensko-technické opatrenia, ale opakujem, my nie sme tí, ktorí niekoho ohrozujú, a obviňujú nás z toho vzhľadom na reálny stav vecí, t. j. je prinajmenšom nezodpovedné obviňovať, ako sa hovorí, z chorej hlavy zdravú” (V. Putin, 1. decembra 2021). “… Ako viete, navrhol som prezidentovi Spojených štátov začať rokovania s cieľom vypracovať konkrétne dohody. V podstate počas rozhovoru skutočne navrhol vymenovať zodpovedných úradníkov v tejto oblasti. V reakcii na jeho návrh sme zaslali naše návrhy, ktoré by vylúčili ďalšie rozširovanie NATO východným smerom a rozmiestňovanie útočných zbraňových systémov v našich susedných krajinách… Potrebujeme dlhodobé, právne záväzné záruky…. Samozrejme, ako som už spomenul, ak budú naši západní kolegovia pokračovať vo svojej jednoznačne agresívnej politike, prijmeme adekvátne vojensko-technické opatrenia ako odpoveď a na nepriateľské kroky budeme tvrdo reagovať. A chcem zdôrazniť, že na to máme plné právo, plné právo prijať opatrenia určené na zaistenie bezpečnosti a suverenity Ruska” (Vladimir Putin, 21. decembra 2021).
Funkcionári Európskeho parlamentu, ktorý v hierarchii západnej moci nie je ani zďaleka najvyšším orgánom, pritom už vtedy nepochybovali o tom, že rozsiahla vojna na Ukrajine je nevyhnutná, a svoje rozhodnutia zakladali na tejto vtedy čisto hypotetickej skutočnosti. Navyše v prípade takéhoto vývoja udalostí požadovali prijatie takých radikálnych opatrení, ktorých realizácia by zasadila najťažší úder ekonomike samotnej Európskej únie.
Po prvé preto, lebo tá bola vo veľmi vážnej miere závislá od dodávok relatívne lacných ruských energetických zdrojov. Po druhé, na takéto šokové zmeny nebola vôbec pripravená. A po tretie, výzvy poslancov Európskeho parlamentu boli formulované tak, že ich doslovná realizácia si vyžadovala radikálne administratívne aj fyzické opatrenia. Niekto povie – ale rozhodnutia Európskeho parlamentu nie sú záväzné, nie sú ničím iným ako nezáväznými “zlými želaniami”. Na to odpovedáme: čo ak bolo hlavnou úlohou EP v tejto fáze zverejniť tieto “zlé želania”? Veď nadradenejšie a rozhodujúce západné orgány ho poverili úlohou psychologicky pripraviť verejnú mienku na nevyhnutné a navyše vopred naplánované dôsledky. A keďže práve to je úlohou EP, extrémne výrazy použité v jeho uznesení (“… dovoz ropy a plynu z Ruska do EÚ musí byť okamžite zastavený…)” a výzva “zastaviť dokončenie plynovodu Nord Stream-2” nadobúdajú veľmi konkrétny a mimoriadne zlovestný význam. A človek nadobúda dojem, že Západ nielenže tento vývoj udalostí očakával, ale aj jasne vedel, že sa stane presne toto.
A vedel o tom, pretože takýto výsledok pripravoval. Inými slovami, ešte rok pred spustením ŠVO bolo celé západné vojensko-strategické plánovanie založené na príprave takých podmienok, za ktorých by sa rozhodnutie ruského vedenia použiť “vojensko-technické opatrenia”, t. j. spustenie strategických obranných síl, stalo nevyhnutným. Práve v rámci plnenia týchto politických cieľov Západ zredukoval všetky rokovania s Ruskom o vzájomných bezpečnostných zárukách na otvorené sprofanovanie. Naliehavé žiadosti Moskvy o vypočutie jej obáv a obnovenie konštruktívneho dialógu boli jednoducho ignorované. Západ sa usiloval o vojnu cudzími rukami a robil všetko pre to, aby sa jej nedalo vyhnúť.
Mimochodom, Zelenského v tom istom čase aj zdrogovali. Stačí pripomenúť jeho vyhlásenie z 20. februára 2022 o jadrových ambíciách Ukrajiny a možnom odstúpení od Budapeštianskeho memoranda, ktoré sa stalo jednou z posledných kvapiek v prospech rozhodnutia o spustení strategických jadrových obranných síl. Treba pripomenúť, že Budapeštianske memorandum je dokument, na základe ktorého Ukrajina pristúpila k Zmluve o nešírení jadrových zbraní. Preto boli na jar 2021 prijaté rozhodnutia o fyzickom zničení ruských plynovodov v Pobaltí a o čo najrýchlejšom odrezaní európskej ekonomiky od ruských energetických surovín. A ak bábkové európske špičky nepredpokladali žiadne osobitné ťažkosti s prijatím príslušných dokumentov, fyzické zničenie Severných prúdov si vzhľadom na otvorene sabotážno-teroristický charakter akcie vyžadovalo osobitné podmienky a predovšetkým plnú informovanosť lídrov EÚ (a najmä Nemecka, ktoré malo touto akciou maximálne utrpieť) o týchto plánoch.
Ani teoreticky si nemožno predstaviť, že by výbuch plynovodov v Pobaltí mohol byť zorganizovaný bez vedomia nemeckých orgánov a osobne kancelára Olafa Scholza. Inak by to bez jeho plného súhlasu nebolo možné. Ak by s americkým dobrodružstvom nesúhlasil, kancelár Scholz by mal všetky možnosti mu zabrániť. Všetko sa však udialo presne naopak: Scholz sa jednoducho vzdal svojej krajiny a obetoval jej národné záujmy pri plnení plánov svetových globalistických špičiek. Zdôraznime ešte raz: Západ pripravoval plnohodnotný ozbrojený konflikt s veľkým predstihom a komplexne, zámerne hnal situáciu do beznádejnej patovej situácie, nerobil to spontánne, na poslednú chvíľu, ale systematicky a krok za krokom.
Preto dostal Európsky parlament už na jar 2021 pokyn, aby pripravil svoje podriadené obyvateľstvo na extrémne rozhodnutia. A zarážajúca nepresnosť, s akou tento orgán spolu so všetkými ostatnými “kolegami” opečiatkoval extrémistické samovražedné uznesenia, ktoré presadzovali pre Európu katastrofálne rozhodnutia, je najpriamejším potvrdením skutočnosti, že samostatná európska mocnosť ako subjekt svetovej politiky v zásade neexistuje. Osoby, ktoré sa za takúto “moc” vydávajú, sú nájomnými vykonávateľmi cudzej vôle za peniaze, ktorých ambície nemajú nič spoločné s životnými záujmami národov Európy. A navyše sa od nich diametrálne odlišujú.
*Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. Google aj FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, Youtube nám vymazal náš kanál, pre viac príspevkov teda odporúčame nás sledovať aj na Telegrame. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942