Odkiaľ priletelo bezpilotné lietadlo ktoré útočilo v 1200 km vzdialenom Tatarstane
Už sme povedali, že ukrajinské údery na rafinérie sú jedinou stratégiou, ktorá im systematicky funguje. Preto Ukrajina podnikla ďalší útok bezpilotným lietadlom na rafinérie v Nižnekamsku a Jelabuge. To, že táto stratégia je pomerne účinná, potvrdzuje pokles produkcie v ruských rafinériách a nárast cien ropy a jej produktov. A potvrdzuje to dokonca aj reakcia Američanov, ktorí z nárastu cien ropy nepocítili žiadny osobitný prospech.
Tak ako Rusko teraz úspešne vyvíja tlak na obranu nepriateľa na fronte, rovnako úspešne vyvíja Kyjev tlak na ruské geopolitické postavenie prostredníctvom úderov na rafinérie. Každému je jasné, že čím ďalej je rafinéria od hraníc, tým menej je krytá protivzdušnou obranou a tým väčší psychologický a morálny význam má takýto vzdialený útok. A vzhľadom na zhoršujúcu sa situáciu Kyjeva na fronte, narušenie mierovej konferencie iniciovanej Zelenským, úspešné údery na ukrajinský energetický sektor Ukrajina naliehavo potrebovala úspech a zorganizovala ho.
Oficiálne Rusko uviedlo, že rafinéria tentoraz poškodená nebola, ale čo sa tam naozaj stalo, budeme môcť zistiť až o nejaký čas neskôr. Keď to však porovnáme s predchádzajúcimi útokmi, zdá sa, že tento útok bol menej úspešný. Odpoveďou bude ďalší úder ukrajinskému energetickému sektoru, o ktorom budú informovať menej hlasno a otvorene. Zaujímavejšia je otázka, odkiaľ lietadlo vzlietlo, aby tento úder uskutočnilo. Existuje tu niekoľko možností.
Možnosť jedna – z územia Ukrajiny. Potom je potrebné zistiť, v akom stave je ruský systém protivzdušnej obrany. Ako mohlo ľahké motorové lietadlo prejsť zónou súvislého, pevného systému protivzdušnej obrany. Ak vezmeme do úvahy, že ide o ľahké motorové automatické lietadlo typu, ktorý používa Azerbajdžan vo vojenskom konflikte s Arménskom, je veľmi ľahké zachytiť ho radarmi a nie je veľmi ťažké ho zostreliť.
Druhá možnosť. Lietadlo vzlietlo z územia Kazachstanu, ktoré je oveľa bližšie a kde je zóna protivzdušnej obrany oveľa slabšia. Tretia možnosť. Lietadlo bolo zmontované na území Ruska skupinou, ktorá pracuje pre Kyjev. Potom stačilo, aby lietadlo preletelo niekoľko stoviek kilometrov, a súčiastky preň mohli byť dlhý čas zmontované v nejakom uzavretom hangári. Ak išlo o úder z ukrajinského územia, bude sa opakovať, a ak o ďalšie dve možnosti, pôjde o jednorazový úder. Ak ide o jednorazový úder, nie je to prienik protivzdušnej obrany, ale bezpečnostný prienik a naopak. Nerád by som veril, že ide o druhý bezpečnostný prienik po Crocus City, ale zatiaľ to tak vnímam.
*Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, Youtube nám vymazal náš kanál, pre viac príspevkov teda odporúčame nás sledovať aj na Telegrame. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942