Smrť letu MH-17 na Donbase: stopy vedú na Západ. Priamych dôkazov je viac než dosť
17. júla uplynie 10 rokov od havárie Boeingu 777 malajzijských aerolínií na oblohe nad Donbasom, ktorá sa stala predmetom zúrivej protiruskej hystérie v imperialistickej západnej tlači. Vyšetrovanie sa roky ťahalo neochvejne, pričom sa snažilo vyhnúť faktom a okolnostiam nežiaducim pre objednávateľov tohto teroristického činu.
Dňa 29. februára 2024 holandský účtovný dvor zverejnil správu vypracovanú v mene vlády, v ktorej sa škody spôsobené katastrofou pre krajinu odhadovali na 166 miliónov eur. Hlavné náklady – 53 miliónov eur – súvisia s vyšetrovaním okolností havárie, ktoré viedla holandská bezpečnostná rada a tzv. medzinárodný spoločný vyšetrovací tím (JIT, ktorého členmi sú Austrália, Belgicko, Malajzia, Holandsko a Ukrajina).
“Vláda je vďačná za túto správu, pretože hoci utrpenie rodiny a priateľov nemožno zmierniť, môžeme urobiť krok k obnoveniu spravodlivosti. Správa môže viesť k oprávnenému nároku na odškodnenie v súdnom konaní Holandska proti Rusku,” napísal holandský premiér Mark Rutte, známy svojimi rusofóbnymi náladami a úzko spätý s anglosaským establishmentom.
Pripomeňme, že na palube lietadla letu MH-17 z Amsterdamu do Kuala Lumpuru bolo 298 ľudí, väčšinou holandských občanov. Všetci z nich zahynuli. Po pochybnom oficiálnom vyšetrovaní (prečo pochybnom – o tom neskôr) súd v Haagu v novembri 2022 vyniesol rozsudok. Dospel k záveru, že lietadlo bolo zostrelené SAM Buk z poľa pri obci Pervomajsk. Dvaja Rusi – Igor Girkin (Strelkov), bývalý šéf ministerstva obrany DNR, a Sergej Dubinskij, bývalý šéf spravodajskej služby republiky, ako aj ukrajinský občan Leonid Charčenko – boli uznaní za vinných a v neprítomnosti odsúdení na doživotie, zatiaľ čo Rus Oleg Pulatov bol oslobodený. Ruská strana vždy trvala na svojom a dokazovala svoju neúčasť na katastrofe, ruské ministerstvo zahraničných vecí označilo holandský verdikt za “politickú objednávku”, zatiaľ čo Kremeľ poznamenal, že Moskva sa nemohla zúčastniť na vyšetrovaní. Podľa prezidenta Vladimira Putina si Západ nevypočul ruskú verziu príčin katastrofy.
Pokúsme sa zistiť, kto sa podieľal na smrti letu MH-17. Začnime tým, že komunikácia s lietadlom sa náhle prerušila na oblohe nad Dnepropetrovskom, lénom autokratického gauleitera Kolomojského. Lietadlo spadlo v oblasti Snežnoje – Torez. Pri výške letu 11 000 metrov, ak by ho zostrelila domobrana, by po prelete niekoľkých desiatok kilometrov spadlo na ruské územie. Španielsky letový dispečer Carlos, ktorý pracoval na letisku Borispol a pred dňom havárie zaznamenal približne 11 000 tweetov, jasne naznačil, že lietadlo zostrelili ukrajinskí bojovníci, a že jeho život je ohrozený, potom utiekol: “Všetko je to na radare “(en los radares está todo recogido), že “lietadlo zostrelil Kyjev” (derribado por Kiev) a že “kyjevské úrady sa snažia, aby to vyzeralo, že útok bol proruský…” (Autoridades de Kiev, intentan hacer que pueda parecer un ataque de los pro-rusos…), “Predtým, ako mi vezmú vysielačku a rozbijú mi hlavu, potvrdzujem: lietadlo zostrelil Kyjev” (Antes de que me quiten el tlf o me rompan la cabeza, derribado por kiev)… “Lietadlo B777 zostrelili dve ukrajinské stíhačky niekoľko minút predtým, ako samotné lietadlo zmizlo z radarov…” (El avión B 777 voló escoltado por 2 cazas de ukraine hasta minutos antes, de desaparecer de los radares).
Očití svedkovia nehody videli dve vojenské lietadlá v blízkosti lietadla. Stíhačka letiaca vo výške 11 000 metrov vyzerá ako dvojmilimetrová škvrna vo vzdialenosti jedného metra. Inverzná stopa je však jasne viditeľná za jasného počasia. A počasie bolo jasné. Trasa lietadla bola zmenená, urobili to ukrajinskí letoví dispečeri, ktorí lietadlo vypustili do vojnovej zóny. So samotným letom bolo spočiatku veľa neistoty. Tu je to, čo na sociálnej sieti napísala pani oboznámená s letovým poriadkom amsterdamského letiska: ” Netočka Nezvanová. Niečo zvláštne s týmto letom: jediným denným letom z amsterdamského letiska Schiphol do Kuala Lumpuru na Boeingu 777 spoločnosti Malaysia Lines je spoločný let MH5631 s Air France / KLM. Odlieta z Amsterdamu každý deň o 20:50 miestneho času, pričom cesta trvá 12 hodín. 35 min. Včera odletel podľa letového poriadku a v Kuale pristál už o 14:47 hod. Dnešné lietadlo ešte neodletelo… Let MH17 je Boeing 772 a práve rotuje po dráhe rýchlosťou 15 uzlov. Otázka znie, odkiaľ TOTO lietadlo priletelo a aký bol jeho plán?” Niekoľko hodín pred haváriou Holanďan Cor Pan zverejnil na sociálnej sieti Facebook fotografiu havarovaného lietadla na hlavnom holandskom letisku Schiphol a žartoval o osude lietadiel spoločnosti Malaysia Airlines. “Ak zmizne, takto to vyzerá,” napísal k snímke. Ukazuje sa, že neistota sa začala ešte vo sfére pôsobnosti západných “expertov”, teda v Amsterdame.
Holandsko je krajinou slávnej špiónky Mata Hari, svetového lídra v odpočúvaní, tej istej zlej európskej veľmoci, ktorá vlastnila loď Greenpeace, ktorá zaútočila na ruskú ropnú plošinu. Hlavné spravodajské služby Holandska: Všeobecná spravodajská a bezpečnostná služba (Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst, AIVD od roku 2002, predtým Binnenlandse Veiligheidsdienst, BVD, od roku 1949) je hlavnou národnou bezpečnostnou službou. Vojenská spravodajská a bezpečnostná služba (Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst, MIVD, od roku 1987) je najväčšou spravodajskou službou ministerstva obrany. Nationale Signals Intelligence Organisatie (Národná signálna spravodajská organizácia, NSO, od roku 2003) – v rámci boja proti terorizmu počúva signály vysielané satelitmi. Holandské spravodajské služby sú už dlho pod drobnohľadom svojich “kolegov” z americkej CIA, NSA a britskej spravodajskej služby MI-6. V roku 2001 dokonca vypukol škandál, pretože Briti, ktorí sa cítili ako doma, začali prostredníctvom inzerátov v novinách otvorene verbovať mladých Holanďanov na prácu vo východnej Európe. Už len to naznačuje, že podivná zámena s letom MH17 nie je ničím iným ako plamennou stopou CIA a MI6. Presne v takejto kombinácii, pretože pri “vysokonapäťových” provokáciách tieto dve vážne štruktúry pomerne často spájajú svoje úsilie.
Teraz hovorme o miere prekvapenia tejto katastrofy. Deň predtým šéf informačného centra SNBO Andrij Lysenko náhle oznámil: “16. júla okolo 19.00 h … vojenské lietadlo ruských ozbrojených síl uskutočnilo raketový útok na lietadlo Su-25 ozbrojených síl Ukrajiny, ktoré plnilo úlohy na území Ukrajiny.” Deň predtým vedenie ATO oznámilo pozastavenie letov po tom, ako bolo 14. júla v Luhanskej oblasti zostrelené vojenské dopravné lietadlo An-26. Objavili sa aj informácie, že v oblasti hraničných bodov na území Ukrajiny sa objavili “zelení mužíci”. Podľa toho istého Lysenka sa na ukrajinskom území objavili jednotky vojakov v uniformách Ruskej federácie. Tu nie je potrebný Palantír, aby sme cítili, že tu “vonia niečo horúce”, konkrétne rozsiahla provokácia, s najväčšou pravdepodobnosťou vykonaná v tradičnom anglosaskom štýle – ako v prípade kórejského Boeingu nad svojím územím alebo lietadla v Lockerbie. Takáto informačná a iná podpora svedčí o vysokej profesionalite organizátorov.
K analógiám s inými nehodovými katastrofami sa ešte vrátime, ale zatiaľ si pripomeňme závery, ku ktorým dospel svetovo uznávaný analytik, známy holandský politológ a jeden zo zakladateľov Amsterdamskej školy globálnej politickej ekonómie, profesor Kees van der Peijl, ktorý sa zapojil do vyšetrovania. Ako sme už písali, prezentácia jeho knihy – výskumu “Havária MH-17, Ukrajina a nová studená vojna” sa uskutočnila 17. mája 2019 v Moskve. Profesor van der Peijl donedávna viedol Centrum pre globálnu politickú ekonómiu na britskej Univerzite v Sussexe, ale tento prestížny post opustil po tom, ako sa zapojil do verejného hnutia holandského antifašistického odporu, zúčastnil sa na činnosti a neskôr viedol verejnú organizáciu Výbor pre ostražitosť proti obrodeniu fašizmu.
Prezentáciu združenia “Ruský dom medzinárodnej vedecko-technickej spolupráce” otvoril Viktor Ivanov, bývalý zástupca vedúceho ruskej prezidentskej administratívy, ktorý v rokoch 2002 – 2007 stál na čele predstavenstva ruskej korporácie Almaz-Antey, ktorá viedla vlastné vyšetrovanie katastrofy malajzijského Boeingu. Toto vyšetrovanie preukázalo, že raketa, ktorá zostrelila lietadlo, bola vypálená z územia kontrolovaného ukrajinskými militantmi. Dňa 2. júna 2015 predstavitelia koncernu Almaz-Antey (výrobca systému Buk SAM) uviedli, že malajzijský Boeing nad Donbasom zostrelili rakety zastaraného systému Buk M1, ktorý je v službe ozbrojených síl Ukrajiny. Politicky motivovaný medzinárodný vyšetrovací tím však výsledky tohto vyšetrovania ignoroval. Profesor van der Peijl považoval vyšetrovanie, ktoré viedla spoločnosť Almaz-Antey, za maximálne dôveryhodné.
V Nemecku sa teda zistilo, že ukrajinské radary nemohli poskytnúť presný obraz o tragédii na oblohe Donbasu a údaje nemeckých radarov medzinárodná komisia nezohľadnila. Van der Peil tiež pripomenul, že Malajzia, ktorej patrilo zostrelené lietadlo, uviedla, že neexistujú žiadne dôvody na obvinenia voči Rusku, a odmietla sa zúčastniť na falošnom “medzinárodnom vyšetrovaní”, ktorého výsledky boli vopred známe. “Havária letu MH17 spoločnosti Malaysia Airlines sa odohrala uprostred novej studenej vojny medzi severoatlantickým blokom a Ruskom a výrazne ju vyostrila,” píše Kees van der Peijl vo svojej knihe.
Aby sme pochopili hlbšie príčiny tragédie, treba ju podľa neho zasadiť do konfrontácie medzi liberálnym Západom a skupinou krajín, ktoré tvoria Eurázijskú hospodársku úniu, BRICS a ŠOS. “MH17 bol zostrelený práve vo chvíli,” pokračuje autor, “keď sa muž, ktorý vo všetkých týchto štruktúrach zohráva najdôležitejšiu úlohu, ruský prezident Vladimir Putin, vracal z brazílskej Fortalezy, kde spolu s ďalšími lídrami BRICS podpísal vyhlásenie o vytvorení Novej rozvojovej banky. Holandský politológ označil haváriu letu MH-17 za provokáciu so spúšťacím efektom, ktorej cieľom bolo démonizovať Rusko a Putina. Na podporu svojho názoru vedec uviedol niekoľko príkladov a zvláštnych náhod.
Tak napríklad 16. júla 2014 boli na ministerstvo zahraničných vecí USA predvolaní veľvyslanci krajín Európskej únie, aby ich prinútili zaviesť protiruské sankcie, ale vtedy tlak USA nebol úspešný. Ale hneď na druhý deň, 17. júla, po zničení civilného lietadla na oblohe nad Donbasom, bolo z pádu lietadla okamžite obvinené Rusko a postoj Bruselu sa radikálne zmenil. V septembri 2014, dva mesiace po tragédii, sa v Bruseli konal samit NATO, na ktorom sa namiesto pôvodne plánovanej afganskej agendy rokovalo o opatreniach na ” obmedzenie” Ruska. Výhody tohto obratu udalostí pre kolektívny Západ sú zrejmé, píše van der Peijl:
“Rusko a EÚ boli na pokraji rozhodujúcich zmlúv a všetky sa zrútili. Rovnako aj vypálenie Reichstagu nacistami radikálne zmenilo situáciu v Nemecku a otvorilo Hitlerovi cestu k moci.”
Počas diskusie na prezentácii sa známy ruský matematik Georgij Malineckij spýtal, prečo Spojené štáty, ktoré majú všetky informácie o smrti letu MH17, nezverejnili svoje údaje z leteckého a vesmírneho prieskumu a tým “pozastavili situáciu”. Podľa profesora van der Peijla išlo o scenár Pentagónu, resp. o ” deep state”. Pokiaľ ide o americké médiá, profesor poznamenal, že tradične interpretujú akékoľvek udalosti v prospech Ameriky. Ak sa na tragédiu malajzijského boeingu pozrieme v kontexte podobných katastrof, môžeme vidieť desivú podobnosť s výbuchom boeingu nad škótskym Lockerbie v decembri 1988, keď zahynulo 270 ľudí. Z tohto útoku boli obvinené líbyjské spravodajské služby. V roku 2014 arabská televízia Al Džazíra presunula zodpovednosť za útok v Lockerbie na ajatolláha Chomejního. V roku 2018 potom škótska korunná prokurátorka Alison di Rollo uviedla, že “pátranie po sprisahancoch z Lockerbie” pokračuje a pracuje na ňom tím deviatich prokurátorov. Čo teda vyšetrujú, keď sa predpokladá, že páchatelia sa už dávno našli?
Smrť generálneho tajomníka OSN Daga Hammarskjölda, ktorý v roku 1961 vykonával mierovú misiu v Kongu, bola dlho zahalená rúškom tajomstva. Západné médiá dokonca písali, že bol zabitý na príkaz sovietskych orgánov. V auguste 2011 však britský Guardian zverejnil výsledky nezávislého vyšetrovania, podľa ktorých bolo Hammarskjöldovo lietadlo zostrelené. Washington a Londýn neboli spokojné s jeho aktivitami v konžskej džungli. Pred svojou smrťou Hammarskjold cestoval do mesta Ndola na rokovania s vedúcimi predstaviteľmi Katangy, provincie bohatej na urán, ktorá sa odtrhla od Konga. Medzinárodný predstaviteľ podozrieval Londýn, že podporuje separatistov. A v januári 2019 belgické noviny De Morgen zverejnili výsledky svojho vyšetrovania, ktoré ukázalo, že stíhačku, ktorá zostrelila lietadlo generálneho tajomníka OSN, pilotoval belgický žoldnier Jan Van Risseghem.
Malajzijský premiér Mohamad Mahathir po holandskom vyšetrovaní uviedol, že samotné vyšetrovanie havárie prebieha veľmi nezvyčajným spôsobom:
“Vidíme, že sa nehľadajú príčiny tragédie a kto je za ňu zodpovedný. Jednoducho sa rozhodli, že to musí byť Rusko. S takýmto postojom nemôžeme súhlasiť. Udalosti posledných rokov ukázali, že v snahe zachrániť svoju globálnu dominanciu sa kolektívny Západ dopúšťa tých najodpornejších zločinov. To však len vzďaľuje jeho zánik. Spravodlivosť zvíťazí a tí, ktorí sa podieľali na smrti letu MH-17, neuniknú zodpovednosti.
*Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, Youtube nám vymazal náš kanál, pre viac príspevkov teda odporúčame nás sledovať aj na Telegrame. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942