.
Aktuality, Pozemná technika,

Americká armáda testuje v Bavorsku možnú náhradu za Humvee

Ide o typ NGTV-H od firmy GM Defence. Skratka znamená Next Generation Tactical Vehicle – Hybrid – hybridné taktické vozidlo novej generácie. Má ísť o ľahké taktické prieskumné vozidlo, so zníženou tepelnou signatúrou a hlučnosťou..


 

Aktuálne prebieha výmena opancierovaných Humvee za vozidlá JLTV, ktorých má byť pre americkú armádu vyrobených 49099, zatiaľčo počet HMMWV sa pohyboval okolo 125 000, z nich asi 40 percent zostávajúceho množstva predstavujú opancierované modifikácie.

 

Firma GM Defence už predtým dosiahla úspech, keď americkej armáde predala priebežne 649 ľahkých úžitkových vozidiel M1301 Infanrty Squad Vehicle na platforme Chevrolet Colorado ZR2. Neskôr by počet M1301 mohol dosiahnuť 2593 kusov najmä v prípade náhrady stop gap typu (na prekonanie medzery v operačných spôsobilostiach) M1297 Army Ground Mobility Vehicle, ktorý je odvodený od M1288 Ground Mobility Vehicle 1.1 (General Dynamics M72 Flyer).

 

 

Vozidlo M1301 dokáže prevážať až 9 vojakov:

 

 

Pokiaľ ide o typ NGTV-H, je použitá platforma Chevrolet Silverado s pohonom Duramax 2,8 l – preplňovaným vznetovým motorom I4 s priamym vstrekovaním, pre ktorý je k dispozícii 15-galónová nádrž (56,8 litra). Naviac je doplnený batériou schopnou produkovať približne 300 kilowatthodín výkonu.

 

Ako dôvod pre použitie hybridného pohonu sú udávané skúsenosti z vojny na Ukrajine, kde ja sa prejavuje potreba vozidiel tichších ako súčasné vojenské vozidlá. Technológia hybridných elektrických vozidiel umožňuje tichú jazdu, vozidlo je schopné poháňať systémy bez chodu motora na voľnobeh. V prototype vozidla NGTV-H môže vodič podľa GM Defense prepínať medzi “tichým režimom” a režimom bežného motora prepnutím spínača. Čata americkej armády niesla vo vojne v Perzskom zálive niečo málo nad 20 kg batérií, aktuálne je to 545 kg. Využitie batérie hybridného vozidla teda vychádza za rámec jeho tichej prevádzky. Dôležitým faktorom pri vývoji vozidla NGTV-H má byť prepraviteľnosť vzduchom, strategická mobilita v lietadlách C-130 Hercules a C-17 Globemaster III, ako aj v podvesoch pod ťažkými vrtuľníkmi CH-47 Chinook a CH-53 King Stallion. Prototyp vozidla je momentálne v Európe, testovala ho 3. brigáda 10. horskej divízie americkej armády na základni Hohenfels v Bavorsku, s ohľadom na nasadenie v zasneženom horskom teréne.

 

Správa o vozidle NGTV-H:

 

 

 

MK

*Ak sa Vám páčil tento článok, prosíme, zdieľajte ho, je to dôležité. Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, YouTube nám vymazal náš kanál. Kvôli väčšiemu počtu článkov odporúčame čítať ich aj na Telegrame, VK, X. Ďakujeme. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov